Pazar 15.05.2016

Hintli motosiklet devinin gözü Türkiye pazarında

Yıllık 10 milyar dolar cirosu ile dünyanın ilk 200 firması arasında yer alan Hintli motosiklet üreticisi Hero, yatırım için yönünü Türkiye'ye çevirdi. Türkiye satışları kısa sürede artan Hero, satışın belli bir noktaya gelmesi sonrası yatırımı düşünüyor. Bir grup Türk gazeteciyi Hindistan'a davet eden Hero'nun patronu Pawan Munjal, Hero'nun Hindistan'daki 4 fabrikasından biri olan Neemrana tesislerinde planlarını anlattı. 2014'te Türkiye'ye girdiklerini belirten Munjal, "İkinci yılı doldurduk. Türkiye pazarının bizim için iki önemi var. Biri Avrupa'ya giriş kapısı özelliği, ikincisi Türkiye'de kaliteli markalara son yıllarda ciddi bir yönelişin olması. Türkiye Ortadoğu'daki en büyük pazarımız. İlk yıl 3 model ile başladık ve 4 bin satış adedine ulaştık. 2016 yılına hızlı bir giriş yaptık. 10 model ve 5 yıl garanti uygulaması başlattık. Türkiye temsilcimiz Asya Motor bu yıl 10 bin adet satışı öngörüyor. Türkiye pazarında en çok dikkatimizi çeken konu ise son derece bilinçli kullanıcı profilinin olması. Satın alma aşamasında kaliteyi en öne koyan sürücülerin ucuz Uzakdoğu menşeli ürünlerden hızlı bir şekilde uzaklaştığını gördük. Bu Hero için vazgeçilmez bir fırsattı ve zamanında Türkiye pazarına girdik. Önümüzdeki birkaç yıl içinde daha yüksek pazar payına sahip olduktan sonra vergi avantajı nedeni ile Türkiye'de yatırım yapmayı planlayabiliriz. Bununla birlikte Hero için Türkiye'nin Avrupa'ya ihracatta vergi muafiyeti olması ciddi bir cazibe" dedi.
ATAK YAPIYORUZ
Şirketin Türkiye Direktörü Sait Orhan da, Hero'nun Türkiye'de bu yıl atak yaptığını belirterek "Türkiye'de 2 bin 700 kişi üzerinde yapılan anket ve araştırma ile pazardaki müşteri alışkanlıkları ve satın alma aşamasındaki öncelikleri belirledik. 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte distribütöre bildirimden itibaren 72 saatte yedek parça temin garantisi başlattık" dedi. Günde 3 bin 800 motosiklet üreten Neemrana tesislerinde ağırlıklı olarak robot sistemi ile üretim yapılıyor. Enerjinin bir bölümünü güneşten sağlayan fabrikanın çatısı organik tarım alanı olarak kullanılıyor. Burada üretilenlerle çalışanların yemekleri de yapılıyor.
YILLIK ÜRETİM MİKTARI 7 MİLYON
Hindistan'da kurulmuş dünyanın en büyük motosiklet üreticilerinden birisi olan Hero'nın dünya genelinde 60 milyonun üzerinde kullanıcısı var. Yıllık üretim adedi 7 milyon. Başta Hindistan olmak üzere birçok ülkede üretim yatırımları var. Globalde toplam 30 ülkede 10 bin adedin üzerinde satış noktasına sahip. Hindistan'da yüzde 50 ile en büyük pazar payına sahip marka. 1956 yılında kurulan Hero markasının bugünkü ortalama piyasa değeri yaklaşık 6 milyar dolar. 12 bin kişiyi istihdam eden firma Hindistan'da 7 yıldır en güvenilir firma seçildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.