Pazartesi 16.05.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 16.05.2016

Turquality ‘Kervan’ı 100 ülkeye taşıdı

Turquality programı kapsamında Güney Afrika’dan, ABD’ye kadar birçok ülkede markalaşma sağlayan Kervan Gıda’ya ikinci beş yıllık destek geldi. Yatırım radarına Avrupa’yı alan şirket, bu hedef için Romanya’yı stratejik üs yaptı

2007'de '10 yılda 10 dünya markası yaratmak' amacıyla yola çıkan Turquality Programı birçok şirkete küresel pazarların yolunu açtı. Projeye dahil olan firmalar, daha önce girmeye cesaret edemedikleri ülkelerde kendi markalarıyla mağazalar açtı, yatırımlar yaptı. Destek kapsamında yer alan şirketler kendi markalarıyla, 84 ülkede 390'a yakın yeni mağaza açtı. 5 yıl süren desteklerde başarılı olan firmalara ikinci beş yıl destekleri çıkmaya başladı. Bu firmalardan biri de Kervan Gıda oldu. İlk dönemde Güney Afrika'dan, ABD'ye kadar birçok ülkede ofisler açan şirket, yeni beş yıl için gözünü Avrupa pazarına dikti.
İNOVATİF ÜRÜNLER ÖN PLANDA
Turquality desteğinin ilk 5 yılında verimli bir dönemi geride bıraktıklarını belirten Kervan Gıda Pazarlama Grup Başkanı Bihter Koçum, "Gelecek 5 yılda inovatif yaklaşımımız ve ürün gamımızdaki çeşitliliğimiz sayesinde ülkemizi başarılı bir şekilde temsil etmeye devam edeceğiz" dedi. Turquality desteğiyle birlikte bugüne kadar farklı bölgelerde 5 ofis açtıklarını belirten Koçum, "Bugün yaklaşık 100 ülkeye ihracat yapıyoruz" açıklamasında bulundu.
ROMANYA AB'NİN GİRİŞ KAPISI
Yeni dönemde Avrupa'da güçlü bir oyuncu olmak istediklerini ve bu kapsamda da Romanya'yı stratejik pazar olarak belirlediklerini anlatan Koçum, sözlerini şöyle sürdürdü: "Romanya AB üyeliğinin yanı sıra yatırım ve dağıtım maliyetlerinin düşük olmasıyla önemli bir nokta. Ülkenin coğrafi olarak Türkiye'ye olan yakınlığı da bizim için büyük önem taşıyor. Dünyanın en olgun pazarı olarak görünen Avrupa'ya açılmak için Romanya çok doğru bir bölge. Markalaşmaya yönelik pilot çalışmaları burada daha uygun maliyetlerle yapabiliyoruz. Bu hamle, Avrupa'daki tüm perakendecilere kendi markamızı tanıtmak için iyi bir fırsat yarattı" diye konuştu. Şirket, Romanya'daki cirosunu 2016 sonunda 3 milyon dolar, 4 yıl içindeyse 8 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor.
TEŞVİK MODELİ DÜNYADA İLK
TurquAlity dünyanın devlet destekli ilk markalaşma programlarından biri olarak kabul ediliyor. 2007'de 15 firmayla çıkılan süreç bugün 100'den fazla markayı kapsar hale geldi. Projeye dahil olan şirketler, daha önce girmeye cesaret edemedikleri ülkelerde mağazalar, ofisler, showroomlar açma gücüne kavuştu. Bu ülkelerde reklam ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık verirken harcamaların önemli bir kısmı devlet tarafından karşılanıyor.
100 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR
Bugün yıllık 43 bin tonluk üretim kapasitesine sahip olan Kervan Gıda, 50 bin metrekarelik üretim tesisiyle yaklaşık 100 ülkeye ihracat yapıyor ve Türkiye'den yapılan yumuşak şeker ihracatının yarısını tek başına gerçekleştiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.