Giriş Tarihi: 20.5.2016 14:29 Son Güncelleme: 20.5.2016 16:40

Unicredit, Yapı Kredi'yi satmayı düşünüyor

Yapı Kredi Bankası'nın büyük ortaklarından UniCredit Grubu'nun Türkiye ve Polonya'daki varlıklarının satışını gözden geçirdiği kaydedildi.

Unicredit, sermaye artışına kaynak sağlamak amacıyla varlıklarında olası bir satışı gözden geçiriyor. Bloomberg'e konuşan kaynaklara göre, UniCredit'in gözden geçirdiği ve hisselerini azaltabileceği varlıklar arasında FinecoBank, Yapi Kredi ve Polonya Bankası Pekao bulunuyor.
YAPI KREDİ HİSSELERİNDE SATIŞ BASKISI
Unicredit CEO'su Federico Ghizzoni'nin değiştirilmesinin de gündemde olduğunu belirten kaynaklar, henüz hiçbir karar alınmadığını ve muhtemel yönetim değişikliğinin de süreci etkileyebileceğini söyledi.
Şu anda Yapı Kredi'nin ana hissedarı yüzde 81,8 oranındaki hissesiyle Koç Finansal Hizmetler. UniCredit 2001 yılında Türk bankacılık sektörüne girmeye karar vererek Koç Holding'e ait Koç Finansal Hizmetler'e yüzde 50-50 oranında ortak olmuştu.
Söz konusu tarihte Koç Finansal Hizmetler'e ait olan Koçbank, Türkiye'nin en büyük sekizinci bankasıydı.
Koç Finansal Hizmetler bankacılık sektöründeki konumunu güçlendirmek amacıyla 2005 yılında Yapı Kredi'yi satın almış, 2006 yılında ise, Yapı Kredi ve Koçbank'ın birleşmesiyle Türkiye'nin en büyük dördüncü özel bankası olan ve eşsiz rekabetçilik avantajları sunan yeni Yapı Kredi kuruldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.