Pazar 29.05.2016

Sağlık turizminde 3’üncü sıradayız

Turizmin zora girdiği bu günlerde seyahat acentaları da alternatif arayışlar içerisine girdi. Köy turizmi, Dağ turizmi, golf, mağara turizmi derken ülkemiz için yeni bir turizm çeşitlemesi olan sağlık turizmine yönelindi. Geçtiğimiz günlerde İstanbul'da yapılan sağlık çalıştayına turizmciler büyük ilgi gösterdi. TÜRSAB ve Türkiye Sağlık Turizmi'ni Geliştirme Konseyi'nin çağrıları sonucu 32 ilden 287 acenta, 311 temsilci katıldı.
TURİST 10 BİN DOLAR HARCIYOR
Toplantıda sağlık turizmi verileri paylaşıldı. Buna göre, 2015'te 746 bin turist sağlık turizmi kapsamında Türkiye'ye geldi. Bu alanda hasta başına düşen harcama 8 ile 10 bin dolar arasında değişiyor. Türkiye 2015'te sağlık turizminden 5.8 milyar dolar elde etti. Ortalama bir turiste oranla 10 kat fazla harcayan sağlık turisti ülkeye en çok saç ekimi için geliyor. Göz ameliyatları için 3.500-5.000, böbrek nakli için 30.000, karaciğer nakli 120.000, kalp ameliyatı 150.000, kemik iliği nakli için ise 250.000 dolar harcıyor. Türkiye, dünyada sağlık turizmi gelirinde üçüncü sırada yer alıyor. İlk sırada Amerika, ikinci sırada ise Almanya bulunuyor. Hasta sayısı açısından bakıldığında ise yine ilk sırada Amerika, ikinci sırada Almanya, üçüncü sırada Tayland, dördüncü sırada Hindistan ve beşinci sırada Türkiye var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.