Çarşamba 01.06.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 01.06.2016 12:09

Mayıs'ta fiyatlar düştü

İstanbul'da 2016 Mayıs ayında perakende fiyatlar yüzde -0.11, toptan fiyatlar ise yüzde -0.15 oranında azaldı.

İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) 1995 bazlı Ücretliler Geçinme İndeksi 2016 Mayıs ayı itibariyle yıllık ortalama yüzde 8.42, Toptan Eşya Fiyatları İndeksi ise yıllık ortalama yüzde 6.83 artış gösterdi.
Perakende fiyatlar 2016 Mayıs ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 6.94, toptan fiyatlar ise yüzde 4.32 arttı.
SEKTÖRLER BAZINDA DEĞİŞİM ORANLARI

Mayıs 2016'da perakende fiyatlar bir önceki aya göre; giyim harcamalarında yüzde 6.84, kültür, eğitim ve eğlence harcamalarında yüzde 4.01, ulaştırma ve haberleşme harcamalarında 0.68, konut harcamalarında yüzde 0.47, sağlık ve kişisel bakım harcamalarında yüzde 0.06 artış gösterdi. Aynı dönemde ev eşyası harcamalarında ise yüzde 1.92, gıda harcamalarında yüzde 1.82 azalış gerçekleşirken diğer harcamalarda değişim izlenmedi.
2016 Mayıs ayı itibariyle toptan fiyatlarda ise aylık bazda; işlenmemiş maddeler grubunda yüzde 2.05, yakacak ve enerji maddelerinde yüzde 1.55, inşaat malzemelerinde yüzde 1.06, kimyevi maddelerde yüzde 0.01 artış gerçekleşti. Aynı dönemde madenler grubunda yüzde -6.06, gıda maddeleri grubunda yüzde -0.98 azalış meydana gelirken, mensucat grubunda ise herhangi bir fiyat hareketi izlenmedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.