Perşembe 02.06.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 02.06.2016 11:09

Elektrikte bir dönem sona eriyor

Elektrik aboneleri ile dağıtım şirketlerini karşı karşıya getiren faturalandırma dönemine ilişkin yeni süreç başlıyor.

Ayın ilk 20 günü veya 50'nci günde faturalandırma dönemi sona eriyor. Henüz son şekli verilmeyen taslak çalışmaya göre elektrik faturasında 25 ila 35 gün arasında bildirim bırakma zorunluluğu getiriliyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) konuya ilişkin yönetmelik değişikliği önümüzdeki günlerde karara bağlanacak.

40 MİLYON ABONEYİ KAPSIYOR

Elektrik faturalarına ilişkin mevcut yönetmelikte faturalandırmanın 30 günden az olamayacağı belirtilmesine rağmen bazı dağıtım şirketleri buna dikkat etmemişti. Sektör temsilcilerinden edinilen bilgilere göre elektrik dağıtım şirketleri yaklaşık 40 milyon elektrik abonesinin sayacını 25-35 gün arasında okuyup faturalandıracak. Herhangi bir şekilde mücbir sebep yoksa bu dönemin dışında faturalandırılması halinde önce uyarı sonra cezai yaptırım uygulanacak. Geçmişte kış şartları ve diğer nedenler sebebiyle faturaların erken ya da geç okunabildiğine dikkat çeken bir elektrik dağıtım şirketi yetkilisi "Tüketiciler 40-50 günlük faturalarla karşılaşınca hem ödemekte zorlanıyor hem de zam geldiğine yönelik bir düşünce olabiliyordu. Şimdi hava şartları gibi mücbir bir sebep yoksa belirlenen süreler içerisinde sayaçlar okunarak faturalandırma yapılacak" dedi.

"TÜRKİYE'NİN ELEKTRİĞİNİ NASIL ÜRETECEKSİNİZ?"

ÖZEL EKİP KARNE VERECEK

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile EPDK vatandaşların kaliteli elektrik temin edebilmesine yönelik çalışmalarını yürütüyor. Bu kapsamda Enerji Bakanı Berat Albayrak'a bağlı olarak çalışacak özel ekip dağıtım şirketlerine 4 kriter üzerinden karne verecek. Bakanlık şirketleri tedarik kalitesi ve sürekliliği, yatırımlar, müşteri hizmetleri ile kurumsal iletişim konularında denetleyecek. Enerji Bakanlığı'nın özel önem verdiği konulardan birisini 'Abone başına düşen müşteri temsilcisi sayısı' oluşturuyor.

30 SANİYEDE CEVAP

Çağrı merkezi konusunda 'Abone başına düşen müşteri temsilcisi sayısı' kriterinin önümüzdeki süreçte önem kazanacağı belirtiliyor. Bu alanda yeni hedefler belirlendi. Bunun yanında hali hazırda var olan '15 gün içinde yazılı cevap' ve 'Maksimum 30 saniyede çağrı karşılama' kriterlerinin yanına 'maksimum hatta bekletme süresi', 'sorun çözme oranı', 'konuşma kalitesi ve bilgi düzeyi' ile cevaplama oranı' gibi yeni değerlendirme kriterleri de olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.