Salı 07.06.2016

Ramazan kumanyası kozmetiğe gitti

Ramazanda dağıtılan hediye çekleri gıda yerine kozmetik ürünlerinin alımı için kullanılmaya başladı

Ramazan ayının vazgeçilmezleri arasında yer alan kumanya paketinin yerini hediye çekleri almaya başladı. Ramazanda ihtiyaç sahiplerine temel mutfak gıdalarını almaları için dağıtılan çekler ise mutfaktan ziyade kozmetik ve temizlik malzemelerinin alımı için kullanılıyor. Kumanyanın yaklaşık 3 milyar TL'lik bir ticari hacmi olduğunu belirten Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz, "Kumanyayı paket ve çek olarak ikiye ayırıyoruz. 10 yıl önce başlayan çek dağıtımı yüzde 20'lerdeyken bugün oran büyük şehirlerde yüzde 60'lara kadar çıktı. Ramazan ayında kumanya temel gıda alımı için verilir ancak insanlar çeklerle kozmetik de alıyor temizlik malzemesi de" dedi. Kumanya hacminde de son 10 yılda daralma olduğunu aktaran Kopuz, oranın 4 milyar TL'den 3 milyara kadar gerilediğini aktardı.
DENETİM ŞART
Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, kumanya paketlerinin yerini çeklerin almasının nedenini ise şöyle değerlendirdi: "Son dönemde Ramazan kumanyası için en 'uygun paketi biz yaparız' diyen firmalar türedi. Bu kumanya paketlerine de eski mahsul, kalitesiz bakliyatlar, en ucuz peynirler hatta bozuk gıdalar bile girdi. Böyle olunca da insanlar hediye çekine yöneldi. Bu nedenle biz yetkililerden raftaki ürünleri nasıl denetliyorlarsa kumanyaları da denetlemelerini arzu ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.