Pazartesi 13.06.2016

Deniz üzerine ikinci havalimanı

Deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek ikinci havalimanı Rize- Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu kararı çıktı. Kapasite 2 milyon olacak

Dünyanın üçüncü, Türkiye'nin ikinci, deniz üzerine dolgu yöntemiyle inşa edilecek havalimanı Rize-Artvin Havalimanı için Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıktı. 2014'te fizibilite etüdü imzalanan Rize-Artvin Havalimanı, Ordu- Giresun Havalimanı model alınarak inşa edilecek ve bu havalimanından 2.5 kat daha fazla dolgu kullanılacak.
PİST BOYU 45 METRE
Deniz üzerinde inşa edilecek bir havalimanı olmasına rağmen kara havalimanlarıyla aynı boyutlarda ve özelliklerde olacak. İniş kalkışlar için Boeing 737-800 tipi uçaklar referans alınarak projelendirilen havalimanının pist boyutu 45 metre genişliğinde ve 3 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Terminal binası ve diğer üstyapı tesisleriyle havalimanı yılda 2 milyon yolcuya hizmet edebilecek. Rize merkeze yaklaşık 34 kilometre, Trabzon merkeze yaklaşık 105 kilometre ve Artvin sınırına ise yaklaşık 75 kilometre uzaklıktaki Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine yapılacak havalimanı için planlanan bölge yaklaşık 30 metre derinlikte. Artvin'den 120 kilometre mesafede kurulacak limanda 3 kilometre uzunluğunda bir pist, 250 metrelik taksi yolu, apron, terminal binası bulunacak. Kalkınma Bakanlığına yapılan başvuruya ilişkin YPK kararı çıkan, Çevresel Etki ve Değerlendirme Raporu'na yönelik (ÇED) halk bilgilendirme toplantısı gerçekleştirilen havalimanı için zemin sondaj etüdü ve batimetrik harita alımı çalışmaları tamamlandı. Koruyucu mendirek tip kesiti ve altyapı kesin proje hazırlık ve İmar Planı çalışmaları başlatıldı.
KARADENİZ'İ GÜNEYE BAĞLAYACAĞIZ
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Hızlı trenlerle Türkiye'yi demir ağlarla örmeye devam edeceğiz. Binali Yıldırım'ın ekibinde tecrübe edinmiş biri olarak, onun hükümetinde ve Cumhurbaşkanımızın vizyonuyla ülkemizde çok şey yapacağız" dedi. Kars, Ardahan ve Iğdır'ın, İran'a ve güney üzerinden Irak ile Suriye'ye bağlanabilmesi için Ilgar tünelinin yapılarak biran önce tamamlanması gerektiğini belirten Arslan, "Temmuzdan itibaren Ilgar tünelinin sadece 4 bin 500 metrelik tünel değil, oraya bölünmüş yol ihalesini yapacağız. Ardahan'a, Posof'a, Kars'a hayırlı olsun. Karadenizi ülkemizin güneyine bağlamamız lazım. Bunun iki şartı var. İlk olarak Sahara tüneli, ikinci olarak da bölünmüş yol yapılması lazım. Bunu tamamladığımız zaman Karadenizden gelen yolu, Ardahan, Kars, Iğdır, Ağrı ve Van üzerinden İran'a, Irak'a, Suriye'ye götürmüş olacağız" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.