Salı 14.06.2016 00:00

THY'nin yolcu sayısı 25 milyona ulaştı

Türk Hava Yolları'nın yolcu sayısı, ilk 5 ayda 25 milyona ulaştı.

Türk Hava Yolları'nın (THY) yolcu sayısı ocak-mayıs döneminde yıllık yüzde 7,8 artışla 25 milyona yükseldi. THY'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yayımlanan bu yılın ilk 5 ayına ilişkin sonuçlara göre, Ocak-Mayıs 2015 döneminde 23,2 milyon olan yolcu sayısı, bu yılın aynı döneminde yüzde 7,8 artış kaydetti. Yolcu sayısındaki artış, iç hatlarda yüzde 10,5, dış hatlarda ise yüzde 5,8 oldu.

Dış hatlar business/comfort class yolcu sayısı ve dıştan dışa transfer yolcu sayısında da Ocak-Mayıs 2015 dönemine göre sırasıyla yüzde 2,2 düşüş ve yüzde 20,4 artış sağlandı.

Ocak-Mayıs 2015 döneminde 58,4 milyar olan toplam arz edilen koltuk Km (AKK), bu yılın aynı döneminde yüzde 16,1 artışla 67,8 milyara ulaştı. AKK artışı, iç hat uçuşlarda yüzde 9,3, dış hat uçuşlarda yüzde ise 17,1 olarak gerçekleşti.

Geçen yılın ocak-mayıs döneminde 45,2 milyar olan ücretli yolcu Km (ÜYK), 2016'nın aynı döneminde yüzde 10,7 artarak 50 milyara ulaştı. ÜYK artışı, iç hat uçuşlarda yüzde 10,5, dış hat uçuşlarda ise yüzde 10,7 oldu.

Yolcu uçakları konma sayısı, geçen yılın ilk 5 ayına göre yüzde 7,8 artışla 187 bin 482'ye yükselirken, taşınan kargo-posta ise yüzde 10,4 artışla 313 bin 772 tona ulaştı.

Uçulan şehir sayısı 289'a, iç hat şehir sayısı 49'a, dış hat şehir sayısı 240 ve uçak sayısı da 322'ye yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.