Salı 14.06.2016

VIP konseptiyle ihracatı üçe katladı

Yılda iki kez düzenlenen Dosso Dossi’ye 4 bin tekstil alıcısı katıldı. Antalya’da 6 otel kapatıldı. Alım sınırını 25 bin $’a çıkardıklarını söyleyen Eraslan, “VIP konseptiyle ihracatı üçe katladık” dedi

İş ve tatil konseptini birleştiren Dosso Dossi Fashion Show, ilk kez VIP konseptiyle Antalya'da gerçekleşti. Fuara gelen 4 bin tekstil alıcısı için 5 yıldızlı 6 otel kapatıldı. Daha önce Antalya Expo Center'da düzenlenen 'Dosso Dossi Fashion Show'a bu yıl ilk kez Titanic Hotel ev sahipliği yaptı. Organizasyonun mimarı Hikmet Eraslan, daha önce fuara katılım için müşterilere en az 15 bin dolarlık alım şartı koyduklarını, bu yıl asgari alım sınırını 25 bin dolara çıkardıklarını ifade etti. Eraslan, üretici firmaları elemeden geçirip, daha kaliteli ve katma değerli üretim yapanları kabul ettiklerini vurguladı.
BİRİM FİYAT 75 DOLARA ÇIKTI
Organizasyonda miktar bazında daha az ama katma değeri çok daha yüksek ürünleri müşterilerle buluşturduklarını anlatan Eraslan, "Türkiye'nin hazır giyim ihracatında kilogram başına ortalama satış geliri 24 dolarken, yeni konseptimizle hazır giyimin değerine değer katıp kilogram başına ihracat birim fiyatımızı ortalama 75 dolar düzeyine çıkardık. İhracat gelirimizi üçe katlayarak sektörümüzün hayalindeki rakamlara öncülük ettik" dedi. Başta Antalya olmak üzere Türkiye'nin turizmde zor ve sıkıntılı bir dönem geçtiğini hatırlatan Eraslan, kısa sürede sorunun çözüleceğini belirtti.
BU YIL İLK KEZ URUMÇİ'DEN GELDİLER
DOSSO Dossi'ye Çin Sincan Uygur Özerk Bölgesi'nin başkenti Urumçi'den ilk kez geniş bir katılım gerçekleşti. Organizasyonu gerçekleştiren Hikmet Eraslan, "Urumçili alıcılar, katma değeri yüksek pahalı ürünleri talep ediyor, sayıları görece az olmakla birlikte ciroya önemli bir katkı yapıyorlar" diye konuştu.
KATILIMCILARIN YÜZDE 30'U RUSLAR
Son 10 yılda Dosso Dossi'nin en önemli alıcı kitlesini Ruslar'ın oluşturduğunu, krize rağmen bu yıl da yüzde 30 ile yine ilk sırada yer aldıklarını aktaran Eraslan, "Yeni konseptle birlikte İran ve Arap coğrafyasından katılımcı sayısında önemli artış gözlemliyoruz. Söz konusu ülkeler özellikle abiye kıyafetlere yoğun ilgi gösteriyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.