Çarşamba 15.06.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 15.06.2016 10:35

Yemek Sepeti'ne 427 bin lira "rekabet" cezası

Rekabet Kurulu'nca, rekabeti ihlal ettiği gerekçesiyle hakkında soruşturma yürütülen Yemek Sepeti AŞ'ye, 427 bin 977 liralık idari para cezası verildi.

Rekabet Kurumu'nun internet sitesinde yer alan kurul kararına göre, Yemek Sepeti Elektronik İletişim Tanıtım Pazarlama Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'nin, Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddelerini ihlal edip etmediğinin tespiti için yürütülen soruşturma tamamlandı.
Kurul tarafından yapılan müzakereler sonucunda internet üzerinden yemek siparişi hizmetleri pazarında hakim durumda bulunduğu tespit edilen söz konusu şirkete, rekabeti ihlal ettiği gerekçesiyle 427 bin 977,7 lira idari para cezası verilmesi oybirliği ile kararlaştırıldı.
SORUŞTURMA HAKKINDA
Soruşturma, söz konusu şirketin "en çok kayrılan müşteri şartı" uygulamaları ve fiili münhasırlık uygulamaları yoluyla rekabeti ihlal edip etmediğinin tespitine yönelik açılmıştı.

Soruşturmada, şirketin en çok kayrılan müşteri şartı uygulamaları ile rakip platformlarda daha iyi koşullar (fiyat, indirim, promosyon, menü içeriği, ödeme şekli, gönderim bölgesi ve limiti gibi) sunulmasını önlemek, rakip platformların tanıtımlarını engellemek, rakip platformlarla çalışmamaları karşılığında restoranlara promosyon sağlamak suretiyle ve "Joker" uygulamasıyla rekabeti ihlal edip etmediği incelendi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.