Spor cirosu 5 ayda 6.5 kat arttı
TeknoSA, spor ürünleri kategorisinde cirosunu ilk 5 ayda 6.5 kat artırdı. Genel Müdür Bülent Gürcan, akıllı saat cirosunun da geçen yıla göre 5.5 katına çıktığını söyledi
AKILLI SAAT SATIŞLARI ZİR VEDE
Spor, eğlence ve teknolojinin iç içe geçtiğini belirten Gürcan, şöyle konuştu: "Bu yılın sporda çok kullanılan, yükselen teknoloji ürünü akıllı saat oldu. 2015'te Türkiye'de 75 bin adet civarında akıllı bant ve akıllı saat satılmıştı. İlk iki ayda geçen yılın aynı dönemine göre akıllı saatlerde adette yüzde 300, ciroda yüzde 400 büyüme gerçekleşti. TeknoSA'da satılan akıllı saat marka adedi 2015'in ilk 5 ayına göre bu yıl 2 katına, akıllı saat cirosu ise yaklaşık 5.5 katına çıktı. PREO Pwatch ve Pwatch2'ye ilgi beklediğimizin üzerinde gerçekleşti. Pwatch serisi akıllı saatler ulaşılabilir fiyatıyla adetsel olarak zirveye yerleşti." Gürcan, spor kulaklıkların toplam spor ürünleri cirosu içindeki payının da yüzde 2'den 13'e yükseldiğini belirtti.
STAT EVE TAŞINDI
TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, statların teknoloji ile evlere taşındığını belirterek, "Dünya ve Avrupa kupaları döneminde TV satışlarında genelde yüzde 10-15 büyüme yaşanıyor. Euro 2016 döneminde de 4K televizyonlara eğilim arttı. Biz ana ürün gruplarında pazarın üzerinde bir büyümeye sahibiz" dedi.
35-45 YAŞ SPOR ÜRÜNLERİ ALIYOR
Şirket, Turuncu Kartlı 5.5 milyon müşterinin davranışlarını da inceledi. Buna göre, spor ürünlerinin alışverişinde erkek ağırlığı var. En çok 35-45 yaş grubu spor ürünlerini tercih ediyor. Şirketin müşterilerinin yüzde 63'ü 35-45, yüzde 21'i 25-34, yüzde 9'u 18-24, yüzde 4'ü 65 yaş üstü ve yüzde 3'ü 55-64 arasındaki kişilerden oluşuyor.
MOBİL ABONE 80 BİNE ULAŞTI
Teknosa Mobil ile ilgili de bilgi veren Gürcan, "Bütüncül hizmet ve müşterilere sunduğumuz ödeme kolaylığı ile akıllı cihazlarda adres olmayı sürdüreceğiz. 80 binin üzerinde abonemiz var. GSM operatörlerinden sonra, faturada tarifeye ek bu hizmeti sunan tek markayız. Müşterilerimize çok avantajlı kampanyalar da sunacağız" diye konuştu.
ANLIK STOK TAKİBİ YAPIYORUZ
Geçen yıl "bağlantılı mağaza" projesini hayata geçirdiklerini belirten Gürcan, "Sektörde bu kapsamda ilk kez geliştirilen sistem, 3 bin tablet aracılığıyla müşteri bilgilerini, tüm mağazaları ve ürün stoklarını 3 bin mağaza çalışanın parmaklarının ucuna taşıyor. Sistem çalışanların ürünler hakkındaki donanımını artırıp, stok takibini anlık hale getiriyor" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | TCMB duyurdu: Menkul kıymet tesisine ilişkin düzenleme kaldırıldı
- 2 Bakan Bayraktar duyurdu: BOTAŞ ve ExxonMobil, LNG ticaretine ilişkin işbirliği anlaşması imzaladı
- 3 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 4 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 5 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 6 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 7 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 8 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 9 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 10 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza