Salı 21.06.2016

TARSİM’de prim üretimi % 42 arttı

Son yıllarda gelirlerini riske atmak istemeyen çiftçilerin sigortaya gösterdikleri ilginin artması TARSİM'i hızlı bir büyüme sürecine soktu. TARSİM'in 14 Haziran 2015-2016 arasındaki prim üretimi artışının yüzde 42 olduğunu belirten TARSİM Genel Müdürü Yusuf Satoğlu, poliçe adetlerinde de ciddi artış olduğunu belirtti. Sigortalanan alanlardaki artışın yüzde 8 olduğunu söyleyen Satoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi: "Bu yıl 6 ayda, 1 milyon 300 bin poliçeye ulaştık. Şu an Çiftçi Kayıt Sistemi'nde (ÇKS) yaklaşık 2.7 milyon tarım üreticisi var. TARSİM kullanmak için kayıtlı olmak gerekiyor. Üreticinin desteklerden yararlanabilmesi için kayıtlı olması gerekiyor, TARSİM'de prim desteği olduğu için ÇKS'ye kayıtlı olma şartı var. Geçen yıl sonunda yüzde 14 olan sigortalanma oranının bu yıl yüzde 17-18 seviyelerine gelmesini bekliyoruz. Tarım sigortalarında 40 yıllık geçmişi olan İspanya'da bu oran yüzde 40 seviyelerinde."
DON VE DOLU HASARI AĞIRLIKLI
Geçen sene ağırlıklı olarak don ve dolu hasarlarının gerçekleştiğini belirten Satoğlu, bu yıl dolu hasarlarının ağırlık kazandığını açıkladı. Adet olarak hasar taleplerinin bu yıl daha fazla olduğunu dile getiren Satoğlu, şunları söyledi: "2015'te 201 bin ihbar vardı. Bu sayı bu yıl 260 bin. Hasarın miktarında ise düşüş var. Donun yarattığı hasar daha şiddetli, dolununki daha kısmi. 2015'te 965 milyon lira prim topladık ve 750 milyon lira hasar ödedik. Bu yıl tahminlerimize göre 1.3 milyar lira prim üretimi olacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.