Salı 21.06.2016

Ülker Pladis’i lider yapacak

Yıldız Holding’in 5.2 milyar dolarlık ciroya sahip şirketi Pladis’in hedefi büyük. CEO Tütüncü, “United Biscuits 186, Godiva 90 yaşında. Ülker 72’nci yaşını kutlayacak. Üç şirket el ele vererek Pladis’i lider yapacak” dedi

Yıldız Holding, geçtiğimiz aylarda bisküvi, çikolata ve şekerleme alanındaki işlerini bir araya getirerek 5.2 milyar dolarlık ciroya sahip Pladis'i oluşturdu. Yeni şirket, global markaları Godiva ve McVitie's ile bölgesinin öncü markası Ülker'in sinerjisiyle alanında liderliğe oynuyor. Geçtiğimiz günlerde global lansmanını Londra'da gerçekleştiren Pladis, 8 Haziran'ı "Pladis day-Pladis günü" olarak belirledi ve dünyanın dört bir yanındaki 36 fabrikasında ve tüm ofislerindeki çalışanlarıyla kutlamalar gerçekleştirdi. Pladis'in üç önemli bölgesinden biri olan Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya (TR, MENA & CA) CEO'su Mehmet Tütüncü, Fransa'nın Cannes kentinde gelecek hedeflerini anlattı.
BÜYÜMENİN ÜÇTE BİRİ
Ülker, McVitie's ve Godiva'nın Pladis çatısı altında birbirine güç verdiğini vurgulayan Tütüncü, "Üç markamız da birbirini çok iyi tamamlıyor. Ülker ve McVitie's kendi kategorilerinde lider iki marka. Godiva'nın marka lisans anlaşmasıyla üreteceğimiz ürünler de önümüzdeki dönemde market raflarında yerini alacak. Böylece, her okazyonda, herkes için ve her fiyat aralığında ürünü tüketicimizle buluşturmuş olacağız. Ülker, McVitie's ve Godiva el ele vererek Pladis'i lider yapacak" dedi. Pladis'in toplam üç asra yayılan üretim deneyimine işaret eden Tütüncü, şöyle devam etti: "Markalarımıza baktığımızda United Biscuits 186, Godiva 90 yaşında. Ülker ise bu yıl 72'nci yaşını kutlayacak. Bu üç büyük tecrübeyi Pladis çatısı altında bir araya getirdik. Pladis'in cirosu 5.2 milyar dolar, hedefi ise çift haneli büyümeyi sürdürmek. Biz de bölge olarak üzerimize düşeni yapacağız. Gelecek üç yıl içinde Pladis büyümesinin üçte birini bölgemizden sağlayacağız."
HER BÖLGEYE AYRI STRATEJİ
Pladis'in temelde üç ana bölgesi olduğunu, ancak bu üç bölgenin de kendi içinde mikro bölümlere ayrıldığını kaydeden Tütüncü, şu bilgileri verdi: "Bugün Fransa'dayız. Burası bir Avrupa ülkesi ama bizim için 2 ayrı fabrikada üretim yapılan Pladis coğrafyasının bir parçası. Pladis dünyamızı bölgesel olarak yöneteceğiz. Çünkü her bölgenin kendine özgü üretim, dağıtım, satış ve pazarlama dinamikleri var. Bu yüzden her bir bölümü özel olarak ele alacağız, Bırakın tüketici eğilimlerini iklimleri bile birbirinden çok farklı. Ama biz uzun zamandır bu bölgedeyiz ve bazı ülkelerde pazar lideriyiz. Yeni markalarımızla daha da güçlendik. Özellikle Ortadoğu'da Ülker ve McVities'i birleştirdiğimizde lider olduğumuz ülke sayısını artırıyoruz."
YATIRIMIN BÜYÜK BÖLÜMÜ TÜRKİYE'YE
2016 için bölgesel yatırım hedefini, 322 milyon TL olarak belirlediklerini anlatan Tütüncü, yatırımın büyük miktarını Türkiye'de yaptıklarını anlattı. Tütüncü, şunları söyledi: "Türkiye'de 190 milyon liralık yatırım bütçemiz mevcut. Bunun büyük bir kısmı yenileme ve iyileştirme yatırımları olacak. Bölgede diğer yatırımları ağırlıklı olarak Kazakistan ve Suudi Arabistan'da yapacağız. Kazakistan'ı Orta Asya'nın üretim üssü olarak belirledik. Bu fabrikadan özellikle Çin'in Sincan Bölgesi'ne önemli ihracat hedeflerimiz var. Bu yatırımlarla önümüzdeki üç yıl içinde Pladis büyümesinin üçte birini bölgemizden sağlamayı hedefliyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.