Perşembe 30.06.2016
Son Güncelleme: Perşembe 30.06.2016

20 yıl konuşuldu 2.5 yılda yapıldı

Yapımı ilk kez 1993’te gündeme gelen, Osmangazi Köprüsü, siyasi çekişmelerle ihale sürecinde kalmıştı. 20 yıl sonra yapılan köprü bugün açılıyor

Türkiye'nin sanayi üssü haline gelen İstanbul, Kocaeli, Gebze, Bursa ve İzmir'i birbirine bağlayacak Osmangazi Köprüsü, Türkiye'nin gurur duyacağı projelerden biri olarak tarihe geçecek. Dünyanın en büyük 4'üncü köprüsü olarak kayıtlara geçen proje inşaat hızıyla da zirveye oturdu. Yaklaşık 8.5 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğunu 3.5 saate düşüren köprü, sanayi, ticaret, turizm ve sosyal yaşamın üst seviyelere çıkarılması için anahtar işlevi görecek. 1990'lı yıllarda yapımı için ihale hazırlıklarına başlanan, gazete sütunlarında ve resmi açıklamalarda açılışına dair tarihler verilen Körfez Köprüsü'nden, 23 yıl sonra ilk araç geçecek. Cumhuriyet'in kuruluş yıllarında emekli ve sayfiye yeri olarak düşünülen, ancak İkinci Dünya Savaşı ve sonrasında yaşanan gelişmelere bağlı olarak ağır sanayi bölgesi haline gelen Körfez, Türkiye'nin ihracat ve imalat endüstrisinin de can damarı oldu.
1993'TE YAPALIM DEDİLER
Türkiye ekonomisinin kalbinin rahatlaması için ulaşım projeleri geçmiş dönemlerde de dillendirildi. 1993'te DYP-SHP koalisyonunda, Bayındırlık ve İskan Bakanı Onur Kumbaracıbaşı, İstanbul-Bursa arasını yakınlaştıracak Körfez Köprüsü'nün acilen yapılması gerektiğini belirterek, "4.5 saatlik Bursa yolu 1.5 saate düşecek. Sanayi rahatlayacak" dedi. Karayolları'nda yapılan toplantı sonrasında Körfez Köprüsü'nün dört yıl içinde yapımı tamamlanarak hizmete gireceğine dair haberler yer aldı. 500 milyon dolarlık bütçe öngörülen proje, sadece Gebze-Diliskelesi- Orhangazi arasını kapsıyordu.
İHALE VAR İMALAT YOK
1996'da Refahyol iktidarı döneminde Körfez köprüsünün yapımı için kollar yeniden sıvandı. Projenin bir an önce yapımı için ihaleye çıkıldı. 20 yıl öncesinin rakamlarıyla, saatte 1200 aracın geçiş yaptığı İstanbul-Bursa yolunda feribot nedeniyle 7-8 saat beklemeler yaşanıyordu. 1996'nın son günlerinde yapım için düğmeye basılmasının an meselesi olduğundan bahsediliyordu. Ancak 1997'de yaşanan siyasi gelişmeler ve arkasından gelen ekonomik kriz Türkiye'nin hayallerini 20 yıl ertelemesine neden oldu. 1996'da başlayan ihale süreci, 1998'e kadar kavgalarla gündemde kaldı. Mahkemeye verilen teklifler nedeniyle firmalar gazeteye ilanlar vererek birbirlerini suçladı.
2010'DA İMZALANDI
Hükümetlerin seçim dönemlerinde ve basın demeçlerinde gündeme getirdiği projeyle ilgili ilk somut adım 2009'da atıldı. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan ihalede 22 yıl 4 ay süreli teklif veren konsorsiyum kazandı. Firmaların katılımıyla kurulan Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ ile 2010'da sözleşme imzalandı. 2013'te temeli atılan köprü, bugün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılacağı törenle hizmete açılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.