Perşembe 30.06.2016

Marmara’nın çehresi değişecek

Ziraat Bankası Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ömer Baktır, Gebze-İzmir Otoyol Projesi’nin Marmara Bölgesi’nin çehresini değiştireceğini söyledi

Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin sadece Gebze, Balıkesir ve İzmir'in değil tüm Marmara bölgesinin çehresini etkileyeceğini söyledi. Bursa-İzmir arasının da Haziran 2019'da projeye tamamen entegre olacağını belirten Baktır, "7.5 milyar dolar maliyete ulaşan prje böylece tamamlanmış olacak" dedi. Projenin finansman aşamasıyla ilgili de bilgi veren Baktır, şunları anlattı: "Bu projenin finansmanı 2010'da 21 adet finansman kuruluşuyla başlamıştı. Finansman görüşmelerinin 2012'ye kadar uzaması üzerine Türk bankaları olarak bir araya geldik ve projenin hızlandırılabilmesi için neler yapabileceğimizi görüştük. 8 Türk bankası bu süreçte projeyi destekleme kararı alarak hızla çalışmalara başladı. Bugün ise yurtdışı katılımcılar da dahil olmak üzere toplam 12 finansman kuruluşunun desteğine ulaştı. Proje henüz tamamlanmamış olmasına rağmen, çalışmamıza 4 yeni kreditör eklendi. Bugüne kadar 3.6 milyar kredi kullanımı gerçekleştirilen bu projede toplam kredi tutarı 5 milyar dolara yaklaşacak." Ziraat Bankası Proje Finansmanı Grup Başkanı Ayşe Şule Gürleyik de, "Osmangazi Köprüsü Ziraat Bankası'nın proje finansmanında aktif rol almaya başladığı dönemde çalışmaya başladığımız ilk mega proje olması açısından bizim için ayrı bir önem taşıyor" diye konuştu.
BİRÇOK İLKİ BARINDIRIYOR
Gürleyik, bu projenin yabancı bankaların desteğine ihtiyaç duymadan, Türkiye bankalarının birlikte finansmanını gerçekleştiği en büyük işlerden birisi olma özelliğini taşıdığını vurguladı. Gürleyik, "Ayrıca bu projede müzakereler sadece Hazine Müsteşarlığı ile değil Karayolları Genel Müdürlüğü'nün de desteğiyle yürütüldü. Bu açıdan da bir ilk olma özelliği taşıyor" dedi.
2.8 MİLYAR DOLAR HARCANDI
Gürleyik, projenin maliyetinin 1.1 milyar dolarlık kısmını İzmit Körfez Geçişi otoyolunun Dilovası ve Hersek arasındaki 3 kilometrekarelik bölümün oluşturduğunu söyledi. Gürleyik, "Ancak bu asma köprünün dışında proje 2 adet tünel, 30'a yakın viyadük 200'e yakın köprü 25 kavşak, servis alanlarını içeren mega ismini hak eden dev bir projedir. 140 km'lik yol tasarrufu sağlayan Samanlı Tüneli'de bu projedeki önemli eserlerden. Projenin bugün için tamamlanan kısmının maliyeti 2.8 milyar dolar civarında" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.