Cuma 01.07.2016 00:00

İstanbul'da haziran ayında perakende fiyatlar arttı

İstanbul'da 2016 Haziran ayında perakende fiyatlar yüzde 0.19, toptan fiyatlar ise yüzde 0.34 oranında arttı.

İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) 1995 bazlı Ücretliler Geçinme İndeksi 2016 Haziran ayı itibariyle yıllık ortalama yüzde 8.25, Toptan Eşya Fiyatları İndeksi ise yıllık ortalama yüzde 6.49 artış gösterdi.
Perakende fiyatlar 2016 Haziran ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7.42, toptan fiyatlar ise yüzde 4.84 arttı.
SEKTÖRLER BAZINDA DEĞİŞİM ORANLARI

Haziran 2016'da perakende fiyatlar bir önceki aya göre diğer harcamalarda yüzde 4.71, konut harcamalarında yüzde 1.45, sağlık ve kişisel bakım harcamalarında yüzde 0.26, ev eşyası harcamalarında yüzde 0.04 artış gösterdi. Gıda harcamalarında yüzde 0.65, ulaştırma ve haberleşme harcamalarında 0.30, kültür, eğitim ve eğlence harcamalarında yüzde 0.17, giyim harcamalarında ise yüzde 0.09 azalış gerçekleşti.
2016 Haziran ayı itibariyle toptan fiyatlar ise aylık bazda madenler grubunda yüzde 2.82, gıda maddeleri grubunda yüzde 0.76, kimyevi maddelerde yüzde 0.38, işlenmemiş maddeler grubunda yüzde 0.04 arttı. İnşaat malzemelerinde yüzde 1.72, yakacak ve enerji maddelerinde yüzde 0.12 azalış meydana geldi. Mensucat grubunda ise herhangi bir fiyat hareketi izlenmedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.