Pazartesi 04.07.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 04.07.2016 10:31

Haziran enflasyonu açıklandı

Haziranda Tüketici Fiyat Endeksi yüzde 0,47, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi yüzde 0,41 artış gösterdi. Yıllık enflasyon, tüketici fiyatlarında yüzde 7,64, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,41 oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, haziran ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında tüketici fiyatları yüzde 7,74, yurt içi üretici fiyatları yüzde 4,91 arttı. Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) haziranda bir önceki aya göre yüzde 0,47, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7,64 yükseldi. Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) ise bir önceki aya göre 0,41, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 3,41 arttı.

BEKLENTİLER

AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi'ne katılan ekonomistler, haziran ayında TÜFE'nin yüzde 0,02 düşmesini öngörmüştü. Ekonomistlerin haziran ayı için enflasyon beklentileri, en düşük yüzde -0,33 ve en yüksek yüzde 0,35 aralığında yer almıştı. Bu arada TÜFE mayısta yüzde 0,58, Yİ-ÜFE yüzde 1,48 artmıştı. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 6,58, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 3,25 olmuştu.

ZAM ŞAMPİYONU SİVRİ BİBER OLDU

Tüketici fiyatları bazında haziranda en yüksek fiyat artışı yüzde 28,43 ile sivri biberde, en fazla fiyat düşüşü ise yüzde 14,97 ile kuru soğanda görüldü.

''TERÖRE TOKADI BÜYÜME RAKAMI İLE ATTIK''

BÜYÜME RAKAMLARI AÇIKLANDI!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.