Cuma 08.07.2016 00:00

İngiltere 22 yılın dibini gördü

Avrupa Birliği'nden ayrılma kararı (Brexit) çıkan İngiltere'de tüketici güveni 22 yılın dibini gördü.

Brexit sonrası İngiltere çalkalanmaya devam ediyor. Ülkedeki tüketici güveni Aralık 1994'ten bu yana en sert düşününü kaydetti.

Araştırma şirketi GfK ve İngiliz Daily Telegraph gazetesinin İngiltere'de 30 Haziran - 5 Temmuz tarihleri arasında 2 bin 2 kişiyle yapılan araştırmaya göre ülkede tüketici güveni bir önceki aydaki -1 seviyesinden -9 seviyesine geriledi. Böylece tüketici güveni Aralık 1994'ten bu yana en sert düşününü kaydetti.

GfK Piyasa Dinamikleri Araştırma Başkanı Joe Staton konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede "Belirsizlik döneminde, tüketici güveninde çok ciddi şekilde düşüş gözlemledik. Dikkate aldığımız temel bütün kıstaslarda düşüş var." ifadelerini kullandı.

İNGİLTERE'DEN HİNDİSTAN ATAĞI

Öte yandan İngiltere'nin geçen ay yapılan Avrupa Birliği (AB) referandumunda birlikten çıkış kararı almasının ardından ülkenin İş ve Yeteneklerden Sorumlu Bakanı Sajid Javid'in Hindistan ile olası bir ticaret anlaşmasının sağlanması için görüşmeye hazırlandığı belirtiliyor.

İngiliz yayın kurumu BBC'nin haberine göre Javid yakın zamanda Hindistan'ı ziyaret ederek karşılıklı bir ticaret anlaşmasına dair müzakerelerde bulunmaya hazırlanıyor. Javid'in aynı zamanda benzer görüşmeler için ABD, Çin, Japonya ve Güney Kore'ye bir dizi ziyarette bulunacağı kaydedildi.

Resmi verilere göre Hindistan İngiltere'deki en büyük üçüncü doğrudan yabancı yatırımcı konumunda. İki ülkenin toplam ticaret hacmi geçen yıl 16,55 milyar sterlin seviyesindeydi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.