Cumartesi 09.07.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 09.07.2016

Liborculara altı buçuk yıl hapis

Küresel faiz Libor’u manipüle edenlere ceza yağdı. Barclays’in dört eski çalışanı 33 ayla altı buçuk yıl arasında hapis cezası aldı

Dünyada faiz oranlarını belirlemede baz olarak kullanılan Libor faiz oranlarını manipüle eden bankacıların davalarında ilk cezalar geldi. Dört yıl önce patlak veren manipülasyonda merkez üssü olan İngiliz Barclays Bankası'nın eski trader'larına hapis cezaları verildi. Libor manipülasyonu döneminde trader olarak görev yapan ve yargılanan dört eski Barclays çalışanı 33 ay ile altı buçuk yıl arasında hapis cezası aldı.
PATRONLARI SUÇLADILAR
Yargılananlar arasında en üst düzey olan 45 yaşındaki Jay Merchant altı buçuk yıl hapis cezası aldı. Davada savcıların temel olarak sunduğu argüman Libor oranlarının belirlenmesinde trader'ların yanıltıcı bilgi vererek Barclays ve kendilerine olması gerekenden daha fazla gelir sağlamaları. 11 hafta süren davada bankacılar kendilerinin bir suçu olmadığını patronlarının faiz oranlarını belirlemede yetkili olduğunu savunurken, o dönemde yaptıkları işlemlerin finans dünyasında çok yaygın olduğunu da dile getirdi.
6 MİLYAR $ CEZA
Barclays 2012'de finansal kriz döneminde faizi manipüle ettiğini kabul etmiş ve o dönem düzenleyici kurumlarla anlaşarak 450 milyon euro ceza ödemişti. Barclays, JPMorgan Chase, Citicorp, Royal Bank of Scotland ve UBS bankaları Libor skandalının başlandığı günden bu yana toplamda 6 milyar dolara yakın ceza ödedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.