Cumartesi 09.07.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 09.07.2016

Robotların savaşı başladı

4. Sanayi Devrimi’nde rekabet kızıştı. Japonya’nın robot teknolojisinde lider olduğunu söyleyen Mitsubishi Electric Türkiye’den Tolga Bizel, “Türk KOBİ’leri ise 4.0’a çok hızlı adapte oluyor. Gelecekteki pazarlar için avantajlılar” dedi

Dünya ekonomilerini yeniden dizayn etmesi beklenen dördüncü Sanayi Devrimi, nam-ı diğer Endüstri 4.0'da küresel rekabet gün geçtikçe hareketleniyor. Robotların birbiriyle konuşarak üretim yapmasını esas alan yeni modelin isim babası Almanya olarak öne çıksa da Çin, Japonya ve ABD de kendine has 4.0 uygulamalarıyla rekabete hızla dahil olmuş durumda. Özellikle Japonya'nın Endüstri 4.0 uygulamalarında ciddi bir atak yaptığını ifade eden Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri İş Geliştirme Yöneticisi Tolga Bizel, "Japonların robotlar konusundaki tecrübesi çok yüksek. Bu nedenle yeni sanayi devriminde Japon teknolojisi çok daha fazla öne çıkacak" dedi. Japonların yapısal özellikleri gereği naif bir karaktere sahip olduğunu ve bunun da üretilen robotlara yansıdığını ifade eden Bizel, "Japonların geliştirdiği 4.0 uygulamaları daha insani özellikler barındırıyor. Bu da insanlarla robotların bir arada çalışmasından tutun da üretimdeki verim ve kaliteye kadar birçok alanda daha yüksek başarı sağlıyor" diye konuştu.
DİJİTAL FABRİKALAR
Bizel, yeni dönemde her ülkenin ve her şirketin farklı dijital çözümleri sunacağına da vurguladı. "Almanya'nın 'Endüstri 4.0' olarak adlandırdığı bu kavram, dünyanın farklı ülkelerinde başka isimlerle varlık gösteriyor" diyen Bizel, şöyle devam etti: "Örneğin, ABD'deki 'Smart Manufacture' inisiyatifi, bu oluşumun başka bir açıdan yaklaşımı diyebiliriz. Japonya'da ise benzer süreç 'Inomation 25' olarak adlandırılıyor ve bu yaklaşık son 5 yıldır Japonya'da uygulanan bir yaklaşım. Dolayısıyla bu kavramı genel olarak 'yeni endüstri evresi' olarak da adlandırabiliriz. Bu yeni endüstri evresine Mitsubishi Electric'in yanıtı ise e-F@ctory konsepti, yani dijital fabrikalar. e-F@ctory sayesinde fabrikadaki her bir otomasyon unsuru, kendi kendileriyle iletişim kurarak size daha özgün ürünler çıkartabiliyor." Mitsubishi Electric'in fabrika otomasyonu içinde tüm prosesleri kapsayan bir çözüm üretebildiğini aktaran Bizel, ayrıca sanal fabrika oluşturarak ortaya çıkacak fabrikayı ve üretimi test etmenin de mümkün olduğunu sözlerine ekledi.
TÜRKLER ÇOK AVANTAJLI
Türkiye'nin 'Endüstri 4.0' konusunda insan kaynağı açısından çok avantajlı olduğunu da belirten Bizel, "Ülkemizde kıvrak ve yaratıcı zekaya sahip bir insan kaynağının olduğu gerçeği elimizdeki en önemli güç. Ayrıca KOBİ'lerimiz çevik üretim potansiyeline sahip" dedi. Çevredeki ülkelerin durumu dikkate alındığında Türkiye'nin gelecekteki pazarlar için avantajlı konuma geçtiğine dikkat çeken Bizel, "Genç nüfusumuza ve eğitim düzeyimize baktığımızda da önümüzdeki tablonun oldukça aydınlık olduğunu görüyoruz. Ülkemizde birçok ödüle sahip teknolojik üs ve teknomerkezler var. Türkiye'nin çeşitlenmekte olan insan ihtiyaçlarını karşılayabilecek üretim kabiliyetine ve yatırımına hazır olduğunu düşünüyoruz. Önemli olan hızlı davranmak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.