Giriş Tarihi: 11.7.2016

Brexit sonrası AB’de başka ayrılık olmaz

Birleşik Krallık'ta gerçekleştirilen Avrupa Birliği (AB) referandumunda ayrılma (Brexit) kararı alınmasının ardından "Acaba AB'den başka kopmalar olabilir mi?" sorusunu da beraberinde getirdi. Berenberg Avrupa Ekonomisti Florian Hense, Brexit kararının Avrupa'yı ciddi bir kimlik krizine soktuğunu belirtti. Hense, bunun da AB ya da Euro Bölgesi'nden ayrılmak isteyen bazı ülkelere cesaret verebileceğini ancak hiçbir ülkenin yakın zamanda İngiltere gibi AB'den ayrılmayacağını savundu. ING Group Euro Bölgesi Başekonomisti Peter Vanden Houte de AB karşıtlığının Avrupa'da özellikle son yıllarda arttığına dikkati çekerken IHS Global Insight Batı Avrupa Kıdemli Ekonomisti Timo Klein, İngiltere'nin zaten AB'ye karşı her zaman negatif olduğunun ifade etti. AB ülkelerinde ayrılık yanlısı azınlık gruplar olduğunu ancak bunların iktidara gelmesinin çok zor olduğunun altını çizdi. Klein, mesela Polonya ve Macaristan'ın AB'den ayrılmak istemediğini çünkü AB'nin sağladığı ekonomik avantajlar olduğunu aktardı.
GOLDMAN'I BARROSO KURTARACAK
Avrupa Komisyonu eski Başkanı Jose Manuel Barroso, ünlü yatırım bankası Goldman Sachs'a geçti. Brexit ve AB konularında danışmanlık yapacak Barroso'ya sosyalist milletvekilleri 'utanma bilmeyen elitlerden' değerlendirmesi yapıyor. Goldman Sachs yetkilileri ise "Barroso'nun bize katılmasıyla çok değerli iç bilgilere ulaşacağız" değerlendirmesini yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.