Salı 12.07.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 12.07.2016 18:31

Borsa yaklaşık 2,5 ayın zirvesinden kapandı

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günü yüzde 2,41 yükselişle yaklaşık 2,5 ayın en yüksek seviyesi olan 81.141,57 puandan tamamladı.

BIST 100 endeksi, önceki kapanışa göre 1.906,62 puan artarken toplam işlem hacmi 4,9 milyar lira düzeyinde gerçekleşti. Bankacılık endeksi yüzde 3,87, holding endeksi yüzde 2 değer kazandı. Sektör endeksleri arasında en fazla kazandıran "bankacılık", tek kaybettiren ise yüzde 0,48 ile "madencilik" oldu.

Küresel piyasalarda artan risk iştahı ile güne pozitif başlayan Borsa İstanbul'da BIST 100 endeksinin yükselişi, analistlerin direnç olarak nitelendirdikleri 79.500 seviyesinin kırılması ile ivme kazandı. Özellikle banka pay piyasalarında yoğunlaşan alışlarla 81.000 puanı aşan endeks, günü yüzde 2,41'lik artışla 81.141,57 puandan tamamladı. Endeks, 2 Mayıs'ta 83.829,85 puandan kapanmıştı.

Analistler, dün Japonya Başbakanı Şinzo Abe'nin yeni teşvik paketiyle ilgili değerlendirmelerinin ardından bugün de Japonya Ekonomi Bakanlığının teşvikle ilgili düzenlemelere ilişkin açıklamasının, piyasalardaki risk iştahını arttırdığını ifade ediyor.

Yarın Çin'de dış ticaret, Japonya ve Avro Bölgesi'nde sanayi üretimi ile ABD'de Bej Kitap Raporu'nun takip edileceğini vurgulayan analistler, BIST 100 endeksinin 81.000 puanın üzerinde kalması durumunda 81.500 ve 82.200 seviyelerinin direnç konumunda olduğunu dile getiriyor.


Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.