Salı 12.07.2016

KOBİ’ler Endüstri 4.0’a hazır

Küresel ekonominin yeni mottosu Endüstri 4.0 en fazla KOBİ’lerin ve girişimcilerin işini kolaylaştıracak. Birçok firma şimdiden yeni nesil yatırımlara hız verirken gelecek yatırımlarını da bu felsefeye göre dizayn ediyor

Dünya ekonomileri 4.0 Sanayi Devrimi'nin start alması ile geleneksel üretim modellerinden hızla uzaklaşmaya başladı. Endüstri 4.0 olarak tabir edilen yeni dönem, bilinen tüm kalıpları bir tarafa atarak yeni bir sanayi modeli sunuyor. Uzmanlara göre bu süreçte, kendini güncellemeyen KOBİ'ler elenecek. 4.0'ın şifrelerini çözen şirketlere ise küresel fırsatların kapıları ardına kadar açılacak. Buradan yola çıkan birçok şirket yeni nesil yatırımlar için yola çıkmış durumda. Son veriler teknoloji yatırımlarında hızlı bir yükseliş olduğuna işaret ediyor. Türkiye'de bir önceki yılın aynı dönemine göre yüksek teknoloji transferinde yüzde 24'lük bir artış var. Endüstri 4.0 felsefesiyle hayata geçen bu yatırımlar firmaların küresel rekabetteki en büyük avantajı olacak. İşte son dönemde yeni nesil fabrika ve buluşlarla rekabette öne çıkmayı başaran şirketler...
Antalya'da 4.0 devrimi başlattı
2002'de Antalya'da Mustafa Çakal ve Rüstem Kesgi tarafından kurulan Ankutsan Oluklu Mukavva, turizmi ile ünlü şehirde sanayi yatırımları için umut oldu. 15 yılda sektöründe dünya markası olan şirket, bugün devlerle rekabet ediyor. Firma yakın zamanda yüzde 100 4.0 Endüstri teknolojisinin hakim olacağı yeni bir yatırımı hayata geçirecek.
Tasarım gücüne yatırım yaptı
Şirketler, tasarım gücüyle de rekabette ön plana çıkmak için mücadele ediyor. Ancak bu hedef için güçlü bir üretim altyapısına sahip olmak şart. Tuna Ofis, bu iki sac ayağını hayata geçirdi. Türkiye'deki şirketlerin yeni sanayi devrimine hazırlanması gerektiğini söyleyen Başkan Yardımcısı Nuri Tuna, "Bu yıl yatırımlarımızı Ar-Ge'ye yaptık" dedi.
Ofisten 26 bin ekran yönetiyor
Türkiye'deki şirketler buluşlarıyla fark yaratıyor. Bu firmalardan biri olan Sistem 9'un kurduğu dijital bilgi ekranları reklam endüstrisinde önemli bir dönüşüme imza attı. Şirket bugün, 12 ülkede farklı sektörlerde kurup yönettiği 26 bine yakın dijital ekran ile faaliyet gösteriyor. Şirketin başkanı Kaan Akın, "Geleceğin teknolojisine yatırım yapıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.