Giriş Tarihi: 20.07.2016

Tüketici ekonomiye sahip çıktı

Tüketici, Türkiye’nin yaşadığı hain kalkışmaya teslim olmadı. Pazar gününden itibaren perakendede satıştaki kayıp sadece % 10’da kaldı

Darbeyle seçilmiş hükümeti yıkmak isteyen FETÖ'nün amaçlarından birisi de ekonomiyi durdurmaktı. Ama beklendiği gibi olmadı ekonomi yönetiminin çabalarıyla darbe teşebbüsünün etkileri sınırlı atlatıldı. Ekonominin dinamosu olan perakendede de patron-işçi dayanışmasıyla tüketiciye moral verildi. Cumartesi günü AVM'ledeki mağazalar açılıp hayat normalleştirildi.
PAZAR GÜNÜ TOPARLANDI
Bazı AVM'ler ise hain kalkışmanın sabahında, kapılarını öğlene doğru açtı. Birkaç marka dışında AVM içinde mağaza açmayan marka yok gibiydi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, cumartesi günü ziyaretçi sayısındaki kaybın yüzde 60 olduğunu, pazar günü ise bunun yüzde 15'e gerilediğini söyledi. İstinye Park'ın Genel Müdürü Uğur Berk de, normalleşmenin pazartesiden itibaren başladığını açıklayarak, "Tüketici pisikolojisi hızla düzelmeye başladı" dedi. Sektördeki kaybın dün itibarıyla da yüzde 10'a gerilediği belirtildi.
MAĞAZALARA KOŞTULAR
Perakendenin patronları cumartesi günü mağazaları ziyaret etti. Ziylan Grup'un sahibi Mehmet Ziylan, "Kalkışmanın sabahında mağazalarımızı açtık. İşimizin başına geçtik. Bölge müdürlerimizi mağazadaki personelin yanına gönderdik. Moral çok önemli" dedi.
PSİKOLOJİ HIZLA DÜZELİYOR
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, perakende patronlarıyla cumartesi günü mağaza ziyaretleri yaptıklarını açıkladı. Personele ve tüketiciye moral vermeyi hedeflediklerini belirten Kariyo, "Herşeye rağmen Türkiye güçlü bir ülke. Bu sıkıntının altından kalkacaktır" dedi. KDM Danışmanlık'ın sahibi Murat İzci de, tüketici psikolojisinin hızla toparlandığını söyledi. İzci, "Türk tüketicisi sürece çok çabuk adapte olacak. Kayıplar süratle azalıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.