Pazartesi 25.07.2016 00:00

Merkez'den yeni hamle

Merkez Bankası, reeskont kredisi limitini 17 milyar ABD dolarından 20 milyar dolara yükselttiğini duyurdu.

Merkez Bankası (TCMB) reeskont kredisi imkanının kullanımının yaygınlaştırılması ve döviz rezervlerine bu yolla sağlanacak katkının artırılması amacıyla reeskont kredi limitini 17 milyar dolardan 20 milyar dolara yükseltti.

TCMB'den yapılan açıklamaya göre şu ifadeler yer verildi:

"Bankamız tarafından sağlanan reeskont kredisi imkanının kullanımının yaygınlaştırılması ve Bankamız döviz rezervlerine bu yolla sağlanacak katkının artırılması amacıyla aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır:

Reeskont kredisi limiti 17 milyar ABD dolarından 20 milyar ABD dolarına yükseltilmiştir. Bu tutarın 17 milyar ABD dolarlık bölümü Türk Eximbank'a, 3 milyar ABD dolarlık bölümü ise ticari bankalara tahsis edilmiştir.

Toplam kredi limitindeki artışa bağlı olarak firma bazında kredi limitleri; Dış Ticaret Sermaye Şirketleri için 300 milyon ABD dolarından 400 milyon ABD dolarına, diğer firmalar için 250 milyon ABD dolarından 350 milyon ABD dolarına yükseltilmiştir.
Limit artışları çerçevesinde Bankamızın reeskont kredisi imkânının daha fazla kullanılacağı ve döviz rezervlerine katkının artış göstereceği öngörülmektedir."

REESKONT KREDİSİ NEDİR?

Reeskont kredisi, bir banka tarafından iskonto edilmiş bir borç senedinin bir merkez bankası tarafından yeniden iskonto edilmesi karşılığında verilen kredidir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.