Perşembe 28.07.2016

Türk Telekom’dan 248 milyon TL kâr

2016 yılı ikinci çeyrek operasyonel ve finansal sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, rekor seviyede organik gelir büyümesi kaydetti. Mobil, genişbant ve TV olmak üzere yüksek büyümeye sahip faaliyet kollarında toplam 450 bin net abone artışı gerçekleştiren şirket, toplam abone sayısını da 38.3 milyona çıkardı. Şirketin grup gelirleri 3 milyar 940 milyon, FAVÖK'ü 1.3 milyar, net kârı ise 248 milyon TL'ye çıktı. Genişbant abone sayısı 8.3 milyona ulaştı. Yılın ilk yarısında gerçekleşen 310 bin net abone kazanımı ile halka arzdan bu yana en yüksek ilk yarıyıl net genişbant abone kazanımı kaydedildi. Mobil abone sayısı ikinci çeyrekte 310 bin, yılın ilk yarısında ise 771 bin arttı. Toplam mobil abone sayısı 18 milyona yükseldi. Türk Telekom Tivibu'da ev TV abone sayısı bir önceki çeyreğe göre 76 bin net artışla 544 bin oldu. TV abone sayısı ise 2 milyona ulaştı.
MOBİL VE GENİŞBANT GELİRİ ARTTI
Türk Telekom'un 4.5G hizmetlerinin hayata geçmesi ile birlikte hızlanan mobil ve fiber yatırımlarının etkisiyle yatırım harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 48 artışla 689 milyon TL olarak gerçekleşti. Türk Telekom CEO'su Rami Aslan, "Türk Telekom'da 'Fiber gücünde 4.5G' baz istasyonlarının oranı, Avrupa'nın 3 katından fazla seviyede. 4.5G nüfus kapsama oranımız ise çok kısa bir zamanda yaklaşık yüzde 70'e ulaştı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.