Cuma 29.07.2016

2015 yılında BES’teki sözleşme sayısı %20’nin üzerinde arttı

Hazine Müsteşarlığı Sigorta Denetleme Kurulu tarafından hazırlanan 2015 yılına ilişkin "Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Faaliyetleri Hakkında Rapor" yayımladı. Rapora göre, 2015 yılsonu itibarıyla sektörde, 19 adet hayat ve emeklilik şirketi faaliyet gösterdi. 2014 yılsonuna oranla %18.5 artışla 6.04 milyon katılımcıya ve %21.4 artışla 7.04 milyon adet sözleşmeye ulaşıldı. Devlet katkısı dahil olmak üzere katılımcıların katkı payı ödemelerine bakıldığında ise, 2014 yılı sonunda 31.2 milyar lirayken, %22.6'lık artışla 2015 yılı sonunda 38.3 milyar liraya ulaşıldı. 2015 yılında toplam 15.1 milyar lira katkı payı ödenmiş olmasına rağmen, emeklilik ve diğer nedenlerle sistemden çıkışlar yaşandığından, mevcut katılımcılara ilişkin katkı payı artışı daha düşük gerçekleşti.
FON TUTARI 48 MİLYAR LİRAYI BULDU
Diğer yandan, sistemde mevcut katılımcılara ait fon tutarı bir önceki yılsonuna göre %27 oranında arttı ve 2015 yılı sonunda 48 milyar liraya yaklaştı. Açıklanan tutarlara, sistemden ayrılan katılımcılar tarafından ödenen katkı payları ile anılan kişilere geri ödenen fon tutarlarının dahil edilmediği ifade edildi. Sektör, 2015 yılında sigortacılık ve bireysel emeklilik faaliyetlerinden 157 milyon liralık teknik zarar etmesine rağmen, mali gelirler sayesinde yılı 409 milyon lira bilanço kârıyla tamamladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.