Pazartesi 15.08.2016

El ele verip çalışacağız

Hazırgiyim sektörünün geleceğe her zamankinden daha emin adımlarla yürümeye başladığını söyleyen Tanrıverdi, “2023’teki 60 milyon dolarlık ihracat hedefi için tüm enerjimizi ortaya koyacağız” dedi

Hazır giyim ve konfeksiyon, katma değerli üretim, ihracat ve ülkeye net döviz getirisi sağlamada Türkiye'nin öncü sektörleri arasında yer alıyor. 81 ilde 35 bin işletmeyle üretim yapan sektör, 500 bin kişiye istihdam sağlıyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi de, sektör olarak hedeflerini büyüttüklerini, çünkü Türkiye'nin eskisinden çok daha güçlü olacağı bir döneme girdiğini söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, hükümet, muhalefet partileri, basın ve Türk halkının, asker kılığındaki teröristlerin 15 Temmuz'daki darbe teşebbüsüne karşı örnek bir işbirliği ile karşı koyduğunu belirten Tanrıverdi, "Hain kalkışma ülkemizde birlik ve dayanışmayı perçinlerken, ekonomimizin temellerinin ne kadar sağlam olduğunu hep birlikte gördük. Korkulanın aksine geçirdiğimiz sarsıntılı sürecin piyasalara yansıması çok sınırlı kaldı" dedi. Hazır giyimde işlerde hiçbir aksaklıkla karşılaşmadıklarının altını çizen Tanrıverdi, "Bu yönüyle baktığımızda ekonomimizin gücünü dünyaya kanıtladık. Hükümetimizin kritik sürecin ardından açıkladığı teşvikleri de ekonomiye olan özgüvenin işareti olarak değerlendiriyorum. Yeni dönemde hazırgiyim başta olmak üzere ülke ekonomisine öncülük eden tüm sektörler, yatırımlarımıza ara vermeden hatta yeni yatırımlar planlayarak tüm gücümüzü ortaya koyacağız" dedi.
HEDEFTE İDDİALIYIZ
2023 için iddialı bir hedef koyduklarını söyleyen Tanrıverdi, Cumhuriyet'in 100'üncü yılında 60 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini açıkladı. Tanrıverdi, "Bu rakamın 30 milyar dolarını doğrudan ihracatla, 30 milyar dolarını ise organizatör ülke kimliğimizle elde etmeyi planlıyoruz. Uluslararası pazarlarda organizatör olabilmenin, pazar payını artırmanın ve korumanın yolu farklılaşmaktan ve perakendede güçlenmekten geçiyor" dedi.
Hiçbir aksaklığa meydan vermeyeceğiz
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat, Türkiye'nin 15 Temmuz'daki hain kalkışmaya karşı gösterdiği tavırla çok büyük bir sınav verdiğini söyledi. Türk halkının canı pahasına darbecilere karşı direnerek demokrasiye bağlılığını gösterdiğini belirten Fayat, "Böylesine büyük bir sarsıntıyı korkulanın aksine büyük bir hasar almadan atlatan Türkiye ekonomisi gücünü tüm dünyaya göstermiş oldu. Hükümetimizin kalkışmadan kısa bir süre sonra açıkladığı teşvikleri de ekonomiye özgüvenin bir göstergesi olarak değerlendiriyorum" dedi. İş dünyasının temsilcileri olarak yeni dönemde Türkiye'nin hedeflerine doğru yürümesi için yatırımlarda hiçbir aksaklığa meydan vermeden yola devam edeceklerinin altını çizen Fayat, şöyle devam etti: "Türkiye bugün İslam coğrafyasının tek örnek demokrasisi. Yeni dönemde bir yandan demokratik kurumlarımızı güçlendirirken diğer taraftan dünyanın sayılı ekonomileri arasına girme yolculuğumuzun daha da hızlanacağına inanıyorum. Dünyanın en demokratik, refah düzeyi en yüksek ülkelerinden biri olma hedefine ulaşma yolunda devletimiz ve milletimizle el ele verip var gücümüzle çalışacağız."
Türkiye moda merkezi olmalı
Şeref Fayat, geçtiğimiz yılı 17 milyar dolarlık ihracatla kapatan hazırgiyim sektörünün iç pazar büyüklüğünün de 54.6 milyar TL'ye ulaştığını söyledi. 2023'te Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracat hedefinin 60 milyar dolar olduğunu ifade eden Fayat, "Bu çok iddialı hedefe ulaşabilmek için tekstil ve hazırgiyim yan sanayisinde yenilikçi, fonksiyonel, çevreci ürünler için Ar-Ge yatırım ve üretime ağırlık vereceğiz. Tasarım ve koleksiyon kapasitemizi hızla geliştireceğiz. Esnek, yalın, küçük parti üretim alt yapısını oluşturup, yüksek katma değerli, yenilikçi, fonksiyonel- akıllı ürünlerin üretimine yöneleceğiz. Markalaşma, modern perakende pazarının geliştirilmesi, Türkiye'yi bölgenin moda ve alışveriş merkezi haline getirme çalışmalarımızı hızlandıracağız" diye konuştu. Şeref Fayat diğer yandan bölge ve komşu ülkelerde mağazalaşma, yurtdışında marka ve pazarlama-satış kanalları satın alınması yönündeki arayışlara da devam edileceğinin altını çizdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.