Pazartesi 15.08.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 15.08.2016

Marchionne’nin ‘Uzay Yolu’ sınavı

Star Trek (Uzay Yolu) filminde rol alan Anton Yelchin’in elektronik vites kolu sorunu nedeniyle hayatını kaybetmesi Fiat Chrysler CEO’su Marchionne’yi harekete geçirdi

Geçtiğimiz nisan ayında elektronik vites kolundaki bir sorun nedeniyle 1.1 milyon aracı geri çağıran Fiat Chrysler Grubu'nun (FCA) başı bir türlü dertten kurtulmuyor. Son olarak Star Trek (Uzay Yolu) filminde rol alan 27 yaşındaki Anton Yelchin'in bu sorun nedeniyle hayatını kaybetmesi problemin ne denli ciddi olduğunu gözler önüne sürdü. Yelchin'in 2.5 tonluk Grand Cherokee'si ile bahçe kapısı arasında sıkışarak feci şekilde can vermesi FCA CEO'su Sergio Marchionne'yi harekete geçirdi. Marchionne en güvendiği isimlerden Mark Chernoby'i sorunu çözmesi ve benzer bir facia daha yaşanmaması için görevlendirdi.
1.1 MİLYON ARAÇ GERİ ÇAĞRILDI
Şirket geri çağırdığı araçlardaki yazılımı yenileyerek, Yelchin'in de ölümünde etkisi olan vites sorununu çözmeyi hedefliyor. Geri çağrılan 1.1 milyon araçtan 811 bin 586'sının ABD'de olduğu kaydedildi. Geri çağrılmaya konu olan araçlar ise 2012-2014 üretimi Dodge Charger ve Chrysler 300 ile 2014-2015 üretimi Jeep Grand Cherokee. Söz konusu sorun nedeniyle meydana gelen kazalarda bugüne kadar 121 kişinin yaralandığı rapor edildi. Tek ölüm ise ünlü yıldız Yelchin oldu. Ayrıca bu konuda binlerce şikayet ulaşmış durumda. Amerikan Ulusal Karayolu Güvenlik Kurulu'nun soruşturması ise devam ediyor. Ancak, Fiat Chrysler Grubu (FCA) 2013'ten bu yana geri çağırmalarla ilgili ABD'de sorun yaşıyor. 2015'ten bugüne 23 geri çağırma gerçekleştiren şirket, bu iş için 667 milyon dolar ayırdı. Son geri çağırma ise hatalı yerleştirilen elektrik kablolarının, otomobillerin güç kaybetmesine sebep olma ihtimaline karşı yapıldı.
VİTES KOLU KAFA KARIŞTIRIYOR
Araştırma sonucunda FCA'nın araçlarında bulunan elektronik vites kolunun kafa karıştırıcı olduğu ortaya çıktı. Elektronik vites joystick gibi çalışıyor. Vitesi değiştirdikten sonra yeniden başlangıç pozisyonuna dönüyor. Bu nedenle aracın hangi vites konumunda olduğunu, vites koluna bakarak anlamak mümkün değil. Sürücü vitesin hangi konumda olduğunu ancak önündeki ekrana bakarak anlayabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.