Giriş Tarihi: 16.8.2016

İstihdamda rekor kırıldı

Türkiye, son bir yılda yapılan iki seçim, PKK-DAEŞ'in alçak saldırıları ve FETÖ'nün kalkışma girişimine rağmen, ekonomide son 14 yılda gerçekleştirilen yapısal reformların etkisiyle istihdam yaratmaya devam ediyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, mayıs sonu itibarıyla yüzde 9.4 ile son 12 ayın en düşük ikinci işsizlik rakamına ulaşıldı. Son bir yılda 795 bin kişiye istihdam sağlanırken, işgücüne katılım oranında ve toplam istihdamda tüm zamanların rekoru kırıldı. Genç nüfus istihdam oranı da yüzde 35.3 ile ve son 8 ayın en yüksek seviyesine çıktı.
30.7 MİLYON İŞGÜCÜ
İstihdam edilenlerin sayısı, 795 bin kişi artarak 27 milyon 867 bin kişiye çıktı. İstihdam oranı ise 0.6 puan yükselerek yüzde 47.5 oldu. İşgücüne katılım oranının yüzde 452.5'e çıktığı bu dönemde, işgücüne dahil nüfus 30.7 milyon oldu.
1 AYDA 229 BİN KİŞİYE İŞ
İşgücüne katılım oranının yüzde 52.5 ile rekor seviyeye çıktığını belirten Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, toplam istihdamın ise 27.9 milyon kişiye ulaştığını söyledi. Bakan Zeybekci, "Bu tüm zamanların en yüksek istihdam seviyesi. Son 1 yıllık dönemde tam 795 bin kişilik ek istihdam sağladık. Son 1 aylık dönemde ise 229 bin kişiye ek istihdam sağlandı. Küresel bazda birçok ülke işgücü piyasasında sıkıntılar yaşarken, Türkiye yeni istihdam olanakları sunmaya devam ediyor. Yıllık bazda sağlanan 795 bin kişilik istihdam artışına en güçlü destek hizmetler sektöründen geldi" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.