Pazartesi 22.08.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 22.08.2016

Otomobilden daha fazla sosis sattı

2015’te 5.82 milyon otomobil satan Volkswagen’in kendi markasıyla ürettiği sosis satışı ise 7.3 milyona çıktı

Emisyon skandalı Alman otomotiv devi Volkswagen'in otomobil satışlarını olumsuz etkilerken, markanın çok bilinen sosis ve ketçabına olan talep, satış rekoru kırdırdı. Marka, 2015'te otomobilden daha fazla sosis ve ketçap sattı. Volkswagen'in dünya çapındaki satışları yüzde 4.8 gerileyerek 6.12 milyon adetten 5.82 milyona geriledi. Sosis satışları ise otomobilin aksine artarak 7.3 milyon adede çıktı. Volkswagen 2015'te bir önceki yıla göre 1 milyon adetten daha fazla sosis satışı gerçekleştirdi.
KETÇAP ÜRETİYOR
Sosisin yanı sıra ketçap üretimi de yapan Volkswagen'in satışları da bir önceki yıla göre rekor seviyede arttı. 2014'te 536 bin kilogram olan ketçap satışı, 608 bin kilograma yükseldi. Volkswagen 1970'lerden bu yana sosis üretiyor. Önceleri çalışanlar için üretilen sosisler talep üzerine daha sonra fabrika dışında da satılmaya başlamış. Bunun üzerine Volkswagen, fabrika içinde bir üretim tesisi açmış. Volkswagen'in 12.5 ve 25 cm büyüklüğünde ürettiği sosislerin üzerinde "Volkswagen orijinal yedek parça" yazıyor. Büyük talep gören sosisler, Wolsfburg'daki Autostad tesislerinde, VW Arena stadyumu ile Aşağı Saksonya ve Berlin'deki Adelka marketlerinde satılıyor. Volkswagen ketçap işine ise 90'lı yıllarda girdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.