Pazar 04.09.2016

Lisanslı ürünlerin merkezi Türkiye

Barbie’den Frozen’a dünyanın en ünlü lisans markaları, Türkiye’yi üretim ve dağıtımda merkez olarak seçti. Uzakdoğu’ya üretim maliyetinde fark atan Türk şirketleri, şimdi Avrupa’ya açılıyor

Çizgi karakterler ve film kahramanlarının lisanslı çanta ve kırtasiye pazarı Türkiye'yi Avrupa'nın merkezi yaptı. Uzakdoğu'dan mal alımında uzun terminli iş yapmak istemeyen Avrupalı firmalar, üretim ve kısa süreli teslimatta öne çıkan Türkiye'ye yöneldi. Barbie'den Hello Kitty'ye, Spider Man'dan Frozen'a 52 lisanslı markanın Türkiye, BAE ve Ortadoğu Distribütörü Hakan Çanta'nın Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Hacısoyu, "2017'de Avrupa'ya giriyoruz" dedi. Avrupa'da lisanslı markaların distribütörlerini ekarte ederek pazara gireceklerini açıklayan Hacısoyu, "Türkiye Avrupa için üretimden dolayı çok cazip. Avrupalı firmalar fast fashion denilen hızlı moda gibi, bu ürünleri de hemen raflarında görmek istiyor. Türkiye'de yılda 3 milyonun üzerinde çanta üretiyoruz. Artık Uzakdoğu'ya kafa tutuyoruz. Bu yüzden de cazibiz" dedi. Hacısoyu, Avrupa'da lisanslı markaların hem üreticisi hem de distribütörü konumunda olacaklarının altını çizdi.
BÜTÜN MARKALAR GELİYOR
Türkiye'de okula dönüş ürünlerinin pazar payının 130 milyon doları aştığı tahmin ediliyor. Dünya lisans piyasasındaki hesaplamalara göre de Türkiye, Güney Amerika'dan sonra bu alandaki en büyük pazara sahip. Dolayısıyla ABD ve Avrupa'da yaratılan çizgi film kahramalanlarının lisanslı ürünleri için Türkiye bir cazibe merkezi konumunda. Hakan Hacısoyu, Türkiye'nin 15 Temmuz'da yaşadığı hain darbe girişimine rağmen, bu markalarla herhangi bir anlaşma iptali gibi bir gelişme yaşamadıklarını söyledi. Aksine marka sahiplerinin kendisini arayarak Türkiye'ye güven mesajı verdiklerini belirten Hacısoyu, "Trolls, Harika Kanatlar. Secret Life of Pets, Regal Acadamey gibi yeni markalarla lisans anlaşması imzaladık. Bu markaların hepsinin Türkiye'den büyük umutları var. Hepsi Türk ekonomisine güveniyor" diye konuştu.
CİRO ARTIŞI BAYRAMDAN SONRA OLUR
Lisanslı ürünler çanta ve kırtaseyinin dışında bu yıl elektronik ve giyim sektörüne de girdi. Birçok ünlü Türk giyim firması bu yıl raflarında lisanslı ürünlere yer açtı. Hakan Hacısoyu, kırtasiyelerin dışında zincir marketler ve çok katlı mağazalar dahil toplam 12 bin 600 noktaya ürün tedarik ettiklerini söyledi. Henüz okula dönüş havasına tam girilmediğini belirten Hacısoyu, "Şu an kısmen de olsa bir hareketilik var. Ancak satışların bayramdan sonra artacağını düşünüyoruz" dedi.
ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR
Çantadan su matarasına, silgiden kaleme yüzlerce çeşit malzemeye renk katan lisanslı ürünlerin cirosu her yıl dünya genelinde çift haneli büyüyor. Avrupa'daki daralmaya rağmen satışların düşmediğini kaydeden Hacısoyu, "Türkiye'de de her geçen yıl büyüyen bir nüfus var. Gelir artışı da satışımızı yükseltiyor. Eskiden öğrenciler bir çantayı 2-3 yıl kullanırdı. Şimdi her yıl 1-2 yeni çanta alıyor" dedi. Hacısoyu, bu yılki lisans kahramanlarının kızlarda Frozen (Karlar ülkesi) erkeklerde ise Spider Man olduğuna dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.