Pazartesi 19.09.2016

En önemli faktör ‘güven’

NN Hayat ve Emeklilik, Bireysel Emeklilik Sistemi'ne otomatik katılımla ilgili yaklaşımları belirlemek amacıyla Nielsen'a bir araştırma yaptırdı. Araştırma sonuçları, çalışanların otomatik katılıma sıcak baktığını gösteriyor. Her 10 kişiden 3'ü sisteme dâhil olmak istemediğini, 4'ü de kararsız olduğunu belirtiyor. Bu rakam çalışanların detaylı bilgilendirilmesi sonucunda sisteme dâhil olma isteklerinin artabileceğine işaret ediyor. Bireysel Emeklilik Sistemi'ne otomatik katılıma dâhil olmak isteyen kişilerin başlıca motivasyonu "sistemin güvenilirliği" iken, katılmak istemeyen veya kararsız kalanların belirttiği gerekçe ise "sisteme karşı güvensizlik." Emeklilik sektörünün karşı karşıya olduğu zorluklardan biri, fon performansı ve düşük getiri konusundaki algıyı değiştirmesinin gerekmesi. Ancak bu zorluklar bir yana, katılımcıların otomatik katılımın faydalarının da farkında olduğu ifade ediliyor. %25 devlet katkı payı, cayma süresinin sonunda verilecek 1000 lira değerindeki ek devlet katkısı ve sistemin düzenli tasarruf etmeye yardımcı olacak olması, yeni uygulamaya katılmak isteyenler için başlıca sebepler olarak sıralanıyor. Yeni düzenlemeye göre çalışanlar otomatik katılımla bir bireysel emeklilik planına dâhil olduktan itibaren 2 ay içinde herhangi bir maddi kaybı olmadan sözleşmesinden cayabiliyor. Bugün, 10 kişiden 4'ü sistemde uzun süreli kalacağını söylüyor. Bu noktada hem hükümetin hem de emeklilik şirketlerinin kişilerin sisteme güven seviyelerini artırmak için rehberlik yapmaları önem kazanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.