Tanıtamayan kapatılacak
İhracata destek vermek ve Türk ürünlerini yurtdışında bilinir hale getirmek için kurulan ancak bütçelerini mevduat hesabı gibi kullanan tanıtım grupları kapatılacak
Türkiye'nin potansiyelini yurtdışındaki pazarlara göstermek amacıyla kurulan tanıtım grupları kapatılma tehlikesiyle karşı karşıya. Firmalardan, yaptığı ihracatın binde 1-3'ü arası kesinti yapan tanıtım gruplarının harcamaları mercek altına alınıyor. Resmi Gazete'de dün yayımlanan tebliğle hedef pazarlara yönelik ihracata katkı sağlamayanlar, topladıkları tanıtım bütçelerini mevduat hesabı gibi ya da farklı amaçlar için kullananlar eskisi gibi 3 yıllık denetleme süresi beklenmeden feshedilebilecek.
PARA BİRİKTİRMEK İÇİN KURULMADI
Türkiye'de 16 tane tanıtım grubu bulunuyor. Bunların hangilerinin kapatılıp kapatılmayacağını Ekonomi Bakanlığı belirleyecek. Edinilen bilgilere göre, henüz bu çalışmalar tamamlanmadı. Son denömde ihracatçıları da rahatsız etmeye başlayan grupların topladıkları parayı yurtdışında hangi tanıtımda harcadıkları tek tek incelenecek. Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Murat Akyüz, "Eğer sen pazarlama çalışmaları için ek bütçe talep edip hiçbir şey yapmıyorsan burada sorun var. Tanıtım grupları para biriktirmek için kurulmadı. Bu adımın sektörler için faydası var zararı yok" diye konuştu.
MEVDUAT HESABI GİBİ ÇALIŞIYORLAR
Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş ise, pek çok tanıtım grubunun mevduat hesabı gibi kullanıldığında sıkıntı yarattığını vurgulayarak, "1 milyon dolarlık ihracat yapan bir firmadan 1000 dolar kesinti yapılıyor. Sektör kesintinin karşılığını görmek istiyor. Bu doğru karar" dedi. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu ise, Türkiye'nin gücünün dünyaya yansıtılması için daha aktif stratejiler izlenmesine, uluslararası platformlarda etkin rol üstlenilmesine ihtiyaç olduğuna dikkat çekti.
KİM NE YAPTI NE YAPIYOR?
Tıkır Tıkır kampanyası (2009)
*Amerika, Japonya, Çin ve Hindistan'da reklam ve tanıtım faaliyetleri
*Aganigi naganigi tanıtım kampanyası (2006)
*Arda Turan ile Turkish Leather There Is No Better tanıtım kampanyası (2016)
*Ünlü modacılarla defileler
*Sinan the first Starchitect projesi
*Royal Academy Beklenmedik Tepeler Sergisi (2015)
Filipin'de fırıncılara eğitim ve tanıtım çalışmaları (2015)
Rusya'da Tarkan ile tanıtım kampanyası (2010)
Dünyaca ünlü güzellik ve moda blogger'larının Türkiye'ye davet edilmesi (2016)
FUARLAR DIŞINDA ETKİNLİK YAPAN TANITIM GRUPLARI
EN SON HABERLER
- 1 AB üyesi açıkladı! Türkiye ile ticaret hacmi 200 milyar avronun üstüne çıktı
- 2 Bakan Uraloğlu: Kalkınma Yolu’nun merkezinde olan bir ülkeyiz
- 3 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Katılım finans çerçeve kanunu çalışması devam ediyor
- 4 Bakan Kacır: Etki yatırımcılığı uygulamalarını yaygınlaştıracağız
- 5 Yatırımcıların tercihi 'TL' olacak! Bakan Mehmet Şimşek: Reel kur oranları lehimize dönecek
- 6 Merkez Bankası faiz kararını açıkladı
- 7 TCMB iki TL depo alım ihalesi açtı
- 8 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Yapay zeka çalışma hayatını derinden etkileyecek
- 9 Arap Bankalar Birliği Başkanı: Türkiye G20'nin en önemli üretken ülkelerindendir
- 10 BofA'dan FLAŞ Türk Lirası yorumu: Uzun pozisyon önerdi