Giriş Tarihi: 22.9.2016 12:04 Son Güncelleme: 22.9.2016 12:26

Fert başına gelir % 13.5 arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2015 yılına ilişkin Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması sonuçlarını dün açıkladı. Buna göre Türkiye’de ortalama yıllık eşdeğer hane halkı kullanılabilir fert geliri, 2015’te bir önceki yıla göre yüzde 13.5 artarak 14 bin 553 liradan 16 bin 515 liraya çıktı.

Araştırmaya göre Türkiye'de en yüksek gelire sahip yüzde 20'lik grubun toplam gelirden aldığı pay bir önceki yıla göre 0.6 puan artarak yüzde 46,5'e yükseldi. En düşük gelire sahip yüzde 20'lik grubun aldığı pay ise 0.1 puan azalarak yüzde 6.1 oldu. Buna göre en yüksek gelir grubunun toplam gelirden aldığı pay ise 2015 yılında yüzde 46.5'e yükseldi.

YOKSULLUK DÜŞTÜ

Eşdeğer hanehalkı kullanılabilir fert medyan gelirinin yüzde 50'si dikkate alınarak belirlenen yoksulluk sınırına göre, yoksulluk oranı bir önceki yıla göre 0.3 puanlık düşüş ile yüzde 14.7 olarak gerçekleşti. Medyan gelirin yüzde 60'ı dikkate alınarak belirlenen yoksulluk sınırına göre ise yoksulluk oranı bir önceki yıla göre 0.1 puan artarak yüzde 21.9 oldu.

Araştırmaya göre nüfusun yüzde 43'ü konutunda izolasyondan dolayı ısınma sorunu yaşarken, yüzde 39'u sızdıran çatı, nemli duvarlar, çürümüş pencere çerçevesi ve yüzde 20.6'sı odaların karanlık olması veya yeterli ışık almaması gibi sorunlar yaşadı. Nüfusun, yüzde 68.5'i yıpranmış ve eskimiş mobilyalarını yenileme ihtiyacını ekonomik nedenlerle karşılayamadığını beyan etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.