Cuma 23.09.2016

Markette tüketici güveni paniği çıktı

Sebze-meyve etiketine ürünün alış fiyatını da yazacak olan market yöneticileri, “Uygulama belirsiz. Tüketici bizi yanlış anlayacak” dedi

Tarladan sofraya gelene kadar meyvesebzenin aşırı pahalanmasını önlemeye yönelik devreye alınan "künye" uygulaması, marketlerde kaosa yol açtı. Önceki gün Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğe göre, marketler artık sebze ve meyvelerin etiketlerine alış fiyatını da yazacak. Bu yenilikle birlikte marketlerin alış fiyatı üzerine aşırı kâr marjı koymaları engellenmek isteniyor.

MÜŞTERİNİN BAKIŞI DEĞİŞECEK
Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) 3. Ortak Gelişim Kongresi öncesinde, etkinlikle ilgili bilgi verdiği toplantıda künye uygulamasını da masaya yatırdı. Market yöneticileri alış fiyatı bilgisine karşı olduklarını açıkladı. Uyum Gıda Genel Müdürü Mustafa Songör, "Sebze meyveyi yüzde 1 KDV ile alıp, yüzde 8 KDV ile satıyoruz. Aradaki farkı devlete veriyoruz. Yüzde 10 navlun maliyeti, yüzde 8 rüsum ile yüzde 10 da fireyi katarsak alış fiyatı üzerine yüzde 37 masraf yapıyoruz. Ama tüketici etikette aradaki bu farkı göremeyecek. Ve bizim çok kâr ettiğimizi düşünecek" dedi.

BELİRSİZ KONULAR VAR
Uygulamanın tüketici güven endeksini düşüreceğini söyleyen Songör, künye yazılım çalışmasının 3 haftada ancak tamamlanacağını kaydetti. GPD Başkanı Nihat Özdemir de, alış fiyatının ne şekilde yazılacağını bilmediğini söyledi. Alım fiyatına aradaki maliyetin yansıtılıp yansıtılmayacağı konusunda net bilgileri olmadığını kaydeden Özdemir, "Bu konuları 11 Ekim'deki konferansımızda ele alacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.