Cumartesi 24.09.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 24.09.2016

Devlet şirkete saldırdı

Siber alemde saldırılar yeni bir boyuta ulaştı. Tarihe geçen Yahoo saldırısının ‘devlet sponsorluğunda’ gerçekleştiği ortaya çıktı. FBI soruşturma başlatırken, uzmanlar Rusya ve Çin’den şüpheleniyor

Dünyanın en büyük siber saldırısı geçtiğimiz gün gerçekleşti. Aslında bu saldırının geçmişi 2014'e kadar uzanıyor. İki yıl önce başlayan saldırı yeni fark edildi. Bu saldırı aslında siber alemde yeni bir aşamanın da başlangıcı oldu. İlk kez bir devlet, küresel teknoloji devine saldırdı. Yahoo'nun 500 milyon kullanıcısının bilgisini çalan hackerlar'ın 'devlet' destekli olduğu belirtildi. Herhangi bir devlet ismi verilmezken, FBI'ın konuyu soruşturduğu belirtiliyor. Birçok uzman Rusya ve Çin menşeli bir saldırı olduğu konusunda hem fikir. Ancak henüz saldırının nereden yapıldığı konusunda bir netlik yok. Yahoo müşterisi olan 500 milyon kişinin bilgisinin çalınmasıyla birlikte bu yıl toplamda 1 milyar kişinin bilgisi hacklenmiş oldu. Geçtiğimiz yıl bu rakam 800 milyon düzeyindeydi.

SATIŞA DENK GELDİ
Uzun yıllardır kötü yönetilen ve sürekli zarar açıklayan Yahoo'ya yapılan bu saldırının zamanlaması da oldukça ilginç. Temmuz ayında Yahoo dijital bölümünü 4.8 milyar dolara Amerikan telekomünikasyon şirketi Verizon'a satacağını duyurmuştu. Siber saldırının ortaya çıkması sonrası satış ve satış fiyatı konusunda Verizon'ın yeni bir değerlendirme yapabileceği belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.