Pazartesi 03.10.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 03.10.2016 10:09

Eylül ayı enflasyon rakamları açıklandı

Eylülde TÜFE yüzde 0,18'le beklentilerin altında arttı. Yıllık TÜFE yüzde 7,28'e geriledi.

ENFLASYON SÜRPRİZ YAPTI

Ekonomistlerin eylül ayı enflasyon beklentilerinin ortalamasına (yüzde 0,64) göre ağustosta yüzde 8,05 olan yıllık enflasyonun yüzde 7,78'e düşeceği hesaplanıyordu fakat Yıllık TÜFE yüzde 7,28'e geriledi.. Ankete göre yıl sonu enflasyon beklentilerinin ortalaması ise bir önceki anket dönemine göre değişmeyerek yüzde 8,20 düzeyinde gerçekleşti.

EN YÜKSEK ARTIŞ ULAŞTIRMADA

TÜFE'de aylık en yüksek artış yüzde 2,70 ile ulaştırma grubunda görüldü. Eğitimde yüzde 1,98, lokanta ve otellerde yüzde 0,67, konutta yüzde 0,41 ve çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0,28 artış meydana geldi.

GIDA FİYATLARINDA DÜŞÜŞ
Aylık bazda en fazla düşüş gösteren grup ise yüzde 3,49 ile giyim ve ayakkabı oldu. Gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 0,70 ve eğlence ve kültürde yüzde 0,43 düşüş oldu.

YILLIK BAZDA ALKOL AÇIK ARA ÖNDE
Yıllık bazda bakıldığında en fazla artış yüzde 22,61 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda gerçekleşti. Onu eğitim (yüzde 10,37), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 10,03), sağlık (yüzde 9,65), lokanta ve oteller (yüzde 8,31) izledi.

ZAM ŞAMPİYONU SALATALIK

Tüketici fiyatları bazında eylülde en yüksek fiyat artışı yüzde 23,72 ile salatalıkta, en fazla fiyat düşüşü ise yüzde 21,36 ile balıkta görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.