Pazartesi 03.10.2016 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 03.10.2016 15:00

HSBC: Türkiye'den çıkma niyetimiz yok

HSBC Türkiye Genel Müdürü Kervancı,bankanın Türkiye'de kalma ve iyi olduğu alanlara yoğunlaşma kararı aldığını belirterek, "Bankayı satmak veya herhangi bir şekilde Türkiye’den çıkmak gibi bir niyetimiz kesinlikle yok" dedi.

"TÜRKİYE'DEN ÇIKMAK GİBİ BİR NİYETİMİZ YOK"

Kısa süre önce HSBC Türkiye Genel Müdürlüğü görevine getirilen HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı, ilk değerlendirmesini yaptı.
HSBC'nin satılacağı yönündeki söylentilerin tamamen asılsız olduğunu belirten Kervancı, "Biz Türkiye'ye en erken giren yabancı bankalardan bir tanesiyiz. Yeni bir strateji ile Türkiye'de yolumuza devam etme kararı verdik. Bu strateji, iyi olduğumuz alanlara odaklanmaktır. Biz kurumsal bankacılıkta ve yatırım bankacılığında çok iyiyiz. Bireysel bankacılıkta da orta üst ve üst gelir gruplarına yönelik çalışmalarımızı sürdüreceğiz." diye konuştu.
Kervancı, HSBC'nin dünyanın her yerinde zaman zaman yeniden yapılanmaya gittiğini hatırlatarak, "HSBC 17-18 ülkeden çıktı. Bazı ülkelerde özel bankacılıktan çekildi. Türkiye'de de bir yapı değişikliğine gittik ve artık önümüze bakıyoruz. Bizim Türkiye'de herkes için her şey olmak gibi bir hedefimiz yok. Bankayı satmak veya herhangi bir şekilde Türkiye'den çıkmak gibi bir niyetimiz kesinlikle yok." ifadelerini kullandı.

"TÜRKİYE'NİN YATIRIM ELÇİSİYİZ"
Kervancı, sözlerini şöyle sürdürdü: "HSBC olarak Türkiye'de müşterilerin, özellikle de kurumların farklı finansman enstrümanlarına ulaşımını kolaylaştırabileceğiz. Çünkü Türkiye'nin en büyük problemlerinden bir tanesi iç tasarruf açığı. Türkiye'nin büyümesini sürdürülebilir hale getirmesi için de yurt dışından ciddi anlamda bir finansmana ihtiyacı var. Bunu da bizden daha iyi yapacak bir banka yok. Dolayısıyla bu konuda ağırlıklı olarak faaliyet göstermek istiyoruz. Onun haricinde yurt dışından Türkiye'ye çok fazla yatırım olanakları var. O olanaklar hala devam ediyor. Aslında biz orada öyle bir görev de görüyoruz şu anda. Türkiye'nin içinden geçtiği dönemde bunu farklı platformlarda; hem HSBC içerisinde hem müşterilerimize Türkiye ekonomisinde hala çarkların döndüğünü, Türkiye'deki kurumların hala aynı şekilde işlemeye devam ettiğini anlatıyor, Türkiye ekonomisine güven oluşturmaya, güven tesis etmeye devam ediyoruz. Türkiye'deki şirketlerin yurt dışına açılmalarına aracılık ediyoruz. Bunun geçmişte çok güzel örneklerini verdik. Bugün Ülker'in İngiltere'de United Biscuits'i satın almasına o fikri getirmiş, danışmanlığını yapmış, finansmanını yapmış banka biziz. Dolayısıyla bütün bu alanlara odaklanmak istiyoruz. Kısacası biz Türkiye'nin yatırım elçisiyiz."
"TÜRK BANKACILIK SİSTEMİ ÇOK GÜÇLÜ"
Kervancı, Türkiye'de çok güçlü bir bankacılık sektörü bulunduğunu, sektör içinde de yoğun rekabetin yaşandığını ifade ederek, yurt dışında çalışmış bir insan olarak buna yakından tanık olduğunu aktardı. Kervancı, "Hem insan kaynağıyla, hem sistemiyle, hem ürün yelpazesiyle, hem de gerçekten rekabet ortamıyla çok güçlü bir bankacılık sektörü var. Türk bankacılık sektörü sermaye yeterliliği açısından son derece güçlü durumda, aktif kalitesi açısından son derece güçlü durumda ama öbür tarafta da rekabetin getirmiş olduğu birtakım zorluklar var. Dolayısıyla kar marjları daha azaldı, sermaye getirileri biraz daha azalmış durumda. Bu da tabii ki karlılığı baskı altında tutuyor" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.