Pazartesi 03.10.2016

Lükslere meydan okuyor

Lüks markalar otonom sürüşe en yakın araçlarını yavaş yavaş sunmaya başlarken, Nissan sürücüsüz orta sınıf SUV modelini tasarladı

Japon otomotiv devi Nissan, yeni nesil teknolojisiyle sürpriz yapmaya hazırlanıyor. Lüks otomotiv markaları otonoma en yakın seri üretim araçlarını yavaş yavaş piyasaya sunmaya başlarken, Japon Nissan sessiz sedasız sürücüsüz gidebilen orta sınıf SUV modelini tasarladı. Türkiye'de SUV sınıfının lideri Qashqai'ın kendi kendine gidebilen versiyonu önümüzdeki yıl yollara çıkacak. Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, SUV segmentlerindeki liderliklerinin yanı sıra teknoloji alanındaki atılımları ile öne çıkacaklarını söyledi. Marka olarak sürücüsüz araçlar konusunda ilk sırada yer almak istediklerini ifade eden Özkök, "Intelligent Mobility – Akıllı Ulaşım" yaklaşımının bir ürünü olan ProPILOT teknolojisinin önümüzdeki yıl önce Qashqai modeline uygulayacağız. Nissan bu segmente otonom model geliştiren ilk marka oldu" dedi.
2020'YE KADAR 10 MODEL
Nissan ve Renault ittifakı çerçevesinde 2020'ye kadar çeşitli pazarlarda 10 modelde otonom sürüş teknolojisi devreye alınacağının altını çizen Sinan Özkök, şöyle devam etti: "İlk aşamada tek şerit üzerinde hareket edebilen ProPILOT teknolojisi, 2018'den itibaren çok şeritli hale gelecek. Daha önce lüks sınıf araçlarda görülen bu özellikleri orta ve alt segmentlere de taşıyan ve ProPILOT teknolojisi ile "Intelligent Mobility – Akıllı Ulaşım" yaklaşımını hayata geçiren Nissan sürücü hatalarını en aza indirerek, sürüş güvenliğini artırmayı hedefliyor."
?
YENİ MİCRA 2017'DE GELİYOR

Özkök, yeni Micra ile daha iddialı olacaklarını söyledi. Micra'da talebin yüzde 98'nin otomatik olduğunu belirten Özkök, "Yeni Micra'yı, otomatik vitesin de ürün gamına dahil olmasından sonra yüzden 2017 sonu ya da 2018 ortası gibi lanse edeceğiz" dedi.
?OTOMOTİV SEKTÖRÜ EKONOMİYİ SIRTLIYOR
Otomotiv pazarı ilk 8 ayda yüzde 5 oranında küçülürken, Nissan satışlarını yüzde 10 artırdı. 2016'da daralan pazara rağmen, artan bir satış trendi yakaladıklarını söyleyen Özkök, "Otomotiv ekonominin lokomotif sektörü. Toplam ihracat düşerken otomotiv yüzde 12 arttı. Üretimde rekora koşuyor. Otomotiv ekonomiyi sırtlıyorken, iç pazarın daha da kuvvetli olması gerekiyor. Markalarla birlikte sektördeki tüm kesimlerin buna destek olmasını bekliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.