Elektrikte çağrı merkezlerine 45 saniye şartı
Elektrik tüketicilerine arıza bildirimi, şikayet ve itiraz gibi konularda hizmet sunacak çağrı merkezlerini arayan aboneler en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilecek.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) yetkililerinden alınan bilgiye göre Kurul,elektrik dağıtım şirketleri tarafından kurulacak çağrı merkezlerinin hizmet kalitesi standartlarına ilişkin usul ve esasları belirledi.
EPDK, ilki geçtiğimiz hafta Denizli'de Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak tarafından açılan ve 24 saat kesintisiz hizmet verecek çağrı merkezlerini arayan abonelerin, en geç 45 saniye içerisinde operatöre bağlanabilmesi zorunluluğunu getirdi.
İlgili yönetmelik uyarınca elektrik dağıtım şirketleri (EDAŞ) ile görevli tedarik şirketleri tarafından ülke çapında kurulması planlanan 9 çağrı merkeziyle, arıza bildirimi, kaçak ve usulsuz elektrik enerjisi kullanım ihbarı, ödeme bildirimlerine ilişkin itiraz ve şikayet gibi başvurular cevaplandırılacak.
İŞLEMİNİ TAMAMLAYAMAYAN ABONE...
Merkezleri arayan ve sesli yanıt sistemine giriş yaparak 2 dakika içinde işlemini tamamlayamayan abonelerse bu sürenin sonunda otomatik olarak yeniden operatöre yönlendirilecek.
Söz konusu operatöre bağlanma sürelerine bu bölümlerde yapılan reklamlar, duyurular ve bilgilendirmeler de dahil olacak.
Her başvuru için bir takip numarasının oluşturulacağı görüşmelerin ardından cevap ve bilgilendirme için yapılacak geri dönüşler arayan kişinin talebine uygun olarak e-posta, telefon, kısa mesaj yoluyla veya yazılı olarak yapılacak.
KAYITLAR 5 YIL SAKLANACAK
Görüşme kayıtları ve tüm işlemlerin kayıt altına alınacağı çağrı merkezlerinde, işlemlere ve raporlamalara ait veriler değiştirilemeyecek şeekilde olacak.
Çağrı merkezi sisteminde 1 yıl boyunca doğrudan erişilebilir biçimde bulunacak işlem kayıtları 5 yıl boyunca merkezlerin yedekleme ünitelerinde saklanacak.
MERKEZLER DENETLENECEK
Aynı merkezden hizmet alımı yapan şirketlerin sistemleri birbirinden bağımsız şekilde işlenecek ve raporlamalarla kalite göstergelerine ilişkin gerçekleme değerleri şirket şirket bazında üretilecek.
Çağrı merkezlerinin gerekli niteliklere haiz olduğu ilgili standartlara uygun biçimde işletildiği ve üretilen raporların doğruluğu bu konuda akredite kuruluşlar tarafından incelenerek belgelendirilecek ve her yılın mart ayı sonunda EPDK'ya sunulacak.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA | Fed faiz kararını açıkladı: Politika faizi sabit tutuldu
- 2 BENZİN, MAZOT FİYATI SON DAKİKA: LPG'ye indirim geliyor! 1 Mayıs 2024 benzin fiyatı ve motorin fiyatları kaç TL?
- 3 Bakan Bayraktar 2028 yılı doğal gaz hedefini duyurdu
- 4 Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Özbekistan’la ticaretimiz 3,1 milyar doları aşmıştır
- 5 Petrol için yeni gelişme! 2 yeni sondaj kulesi geliyor: Tarihi belli oldu
- 6 Türkiye'de kruvaziyer yolcu trafiği 61 bini aştı
- 7 Türkiye'de günlük 8 milyon ekmeğin israfı önlendi
- 8 Girişimcilere üst fon geliyor! Bakan Şimşek açıkladı: Stratejik sektörlere kaynak aktarılacak
- 9 Emekli promosyon kampanyalarına Mayıs ayarı! İşte en yüksek promosyon veren 11 banka
- 10 Bolu Dağı Tüneli uzatılıyor! Bakan Uraloğlu açıkladı: Çalışmalar 50 günde tamamlanacak