Perşembe 06.10.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 06.10.2016 17:01

Enerji Bakanı Berat Albayrak söz verdiği projenin açılışını yaptı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak Denizli'den sonra Adana'da EDAŞ Çağrı Merkezi açılışına katıldı. Vatandaşın elektrik ile ilgili yaşadığı sorunu kısa sürede yetkililere bildirebilmesi için yetersiz kalan çağrı merkezi sayısını artıracağına söz veren Bakan Albayrak'ın talimatları harekete geçiyor. Çağrı merkezlerinin yıl sonuna kadar yeterli düzeye ulaştırılması bekleniyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Avrupa Birliği (AB) Bakanı ve Başmüzakereci Ömer Çelik ile Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı Mustafa Yılmaz'ın katılımıyla gerçekleştirilen, Enerjisa'ya ait Toroslar ve Başkent Elektrik Dağıtım AŞ Çağrı Merkezi'nin açılışında konuştu.

Bakan Albayrak açılışta yaptığı konuşmada, "Vatandaşlarımıza en iyi hizmeti vermek için harekete geçtik ve ilk adımı atıyoruz. İletişim adımını atarak insanımızı telefonun başında dakiklarca bekletmiyoruz. 21 bölgedeki enerji tedarikçisi şirketlerimiz hemen faaliyete geçerek çağrı merkezlerinin kurulması sürecini hızlandırdı" dedi. Eskiden siyasetçilerin, bakanların, üst düzey yöneticilerinin medyanın karşısında talimat verdim deyip işin takipçisi olmadığını hatırlatan Bakan Albayrak, şöyle konuştu:

"Açtığımız çağrı merkezlerimizin yıl sonuna kadar tamamlanmasını bekliyoruz. Eskiden siyasetçiler, bakanlar, üst düzey yöneticiler medyanın karşısında 'talimat verdim' deyip işin takipçisi olmuyordu. Aşağıdaki bürokratlar gülerek 'sen talimat ver biz bildiğimizi okuyacağız' diyorlardı. Şimdi biz talimatı verdim dedikten sonra sürecin en yakın takipçisi olarak millete söz verdiğimiz projeleri gerçekleştiriyoruz."

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Albayrak "Avrupa Mükemmellik Kalite Ödülü'ne aday olmamız bunu almamız lazım"

Türkiye'nin yatırımlarına hiçbir şekilde durmadan devam etmek zorunda olduğuna dikkati çeken Albayrak, bu çerçevede bakanlık olarak 10 aydır, AK Parti iktidarının 14 yılda koyduğu sektörü büyütme ve iyileştirme yönündeki hedefleri daha iyi bir noktaya taşımak için önemli projeleri hayata geçirmeye başladıklarını anlattı.

TÜRKİYE ÇİN'DEN SONRA EN ÇOK BÜYÜYEN ÜLKE

Albayrak, enerjideki büyümenin ekonomik büyümeyle paralel gittiğini ve Türkiye'nin yüzde 4,5'lik büyümeyle enerjide Çin'den sonra en çok büyüyen ülke olduğunu hatırlattı.

Sektördeki anlayışın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde oluşan bir ekol olarak halkın sorunlarına çözüm oluşturma stratejisiyle planlandığını aktaran Albayrak, "Halkımızdan da özellikle elektrik altyapısı noktasında sıkıntıların çözülmesine yönelik yoğun bir talep var. Mayısta Trabzon'da Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği'nin (ELDER) yıllık toplantısında 21 dağıtım bölgemizin temsilcileriyle paylaşımlarda bulunduk, bu konuyla ilgili net bir fotoğraf çektik." diye konuştu.

İNSANLAR TELEFONDA SAATLERCE BEKLEMEYECEK

Albayrak, açılan çağrı merkezlerinin insanların sıkıntılarını çözmek için telefonda dakikalarca beklememelerini sağlamak açısından önemli bir adım olduğunu ve bu çağrı merkezlerinde kısa vadede 7 bin civarında kişinin istihdam edileceğini ifade etti. Dolaylı olarak da 25-30 bin kişilik bir "iş-aş döngüsü" olacağını belirten Albayrak, yıl sonuna kadar 9 çağrı merkezinin daha açılacağını söyledi.

KURULU GÜÇ BÜYÜYOR

Bakan Albayrak, Türkiye'nin elektrikteki kurulu gücünün de her geçen gün büyüdüğünü ve şu anda 79 bin megavat seviyesine ulaştığını belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Her sene yüzde 4-5 büyüyerek önümüzdeki 10 yılda 50 bin megavat yatırım ihtiyacının oluşacağı bir sürece doğru gidiyoruz. Yerli kömür ve güneş enerjisinde bu yıl sonuna kadar iki ihaleyi gerçekleştireceğiz. Önümüzdeki 5 yılda bu yatırımların hayata geçirilmesiyle ilgili planlamaları ve takvimleri ortaya koyduk. Sadece talimat vermekle olmuyor. Biz sadece talimat vermekle kalmayıp bunların hayata geçmesiyle ilgili süreçleri de takip edeceğiz. Bugün, dünden daha fazla mesai yapmaya başladı enerji bürokrasisindeki arkadaşlarım. Sektör özelleşti, biz devlet olarak yokuz diyemeyiz. Biz düzenleyici ve takip edici rolümüzü, özel sektörün önünü açarak doğal olmayan sıkıntıların çözüme kavuşmasını sağlamak için sürdüreceğiz."

"İTHALAT FATURASI 30-60 MİLYAR DOLAR ARASINDA DEĞİŞİYOR"

Bakan Albayrak, enerji sektöründe önemli gelişmelerin yaşandığını ve yaşanmaya devam edeceğini, enerji üretiminde yatırımların yapılacağını anlattı. Enerji ihtiyacını karşılama noktasında yerli ve yenilenebilir kaynaklara daha fazla odaklanılacağını vurgulayan Albayrak, Türkiye'nin enerji ithalat faturasının petrol fiyatlarıyla paralel bir şekilde 30-60 milyar dolar arasında değiştiğini kaydetti.

MİLYAR DOLARIN ÜZERİNDE KÖMÜR YATIRIMI OLACAK

Bu yıl itibarıyla yerli kömür ve yenilenebilir enerjiden güneşte ihalelerin yapılacağını ve ihalelere önemli düzeyde talep olduğunu belirten Albayrak, Ankara'nın Çayırhan bölgesinde, kentin elektrik ihtiyacının üçte birinden fazlasını karşılayacak, milyar doların üzerinde bir kömür yatırımı olacağını ifade etti.

"ALGI OPERASYONLARINA GEÇİT YOK"

Bakan Albayrak, 15 Temmuz sonrasında Türkiye'nin birlik ve beraberliğini bozmaya çalışan algı operasyonlarına 79 milyondan hiç kimsenin geçit vermeyeceğini ve bu çerçevede çok önemli bir döneme girildiğini vurguladı. Türkiye'nin tarihi günlerden geçtiğini ve halkın yaklaşık 3-4 yıldır ülke üzerinde oynanan oyunların farkında olduğunu anlatan Albayrak, şunları kaydetti:

"Kim taş üstüne taş koyup, kim millete hizmetkar olup çalışıyorsa birileri bir merkez tarafından karalama yönünde bir operasyona tabi tutuluyor. Bunun halk nezdinde bir hükmü kalmadı, sıfır. Ne idiği belirsiz, ipi tasması kimin elinde olduğu belli olmayan kişiler, kurumlar üzerinden gelen yıpratma kampanyalarına gülüp geçeceğiz. Daha demokratik daha büyük bir noktaya gelmek için gayret ve çaba sarf edeceğiz. AK Parti bu niyetle kuruldu, bu şekilde hizmet etmeye devam ediyor, destek de her geçen gün büyüyor. Oturduğunuz koltuk size vebal, sıkıntı ve sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Tüm Türkiye olarak bu oynanan operasyonlara birlik ve bekayı bozmaya yönelik tüm fitnelere karşı resmi çok net okuyup, kimin nasıl pozisyon aldığını görmemiz gereken bir süreçle karşı karşıyayız. Sadece AK Partiye oy verenlere değil, 79 milyona karşı sorumluyuz."

"HİZMETTEN MEMNUN MUSUNUZ?"

Bakan Albayrak konuşmasının ardından, 10 dakika önce başlayan bölgesel elektrik kesintisi gerekçesiyle çağrı merkezini arayan ve annesinin de rahatsız olduğunu belirten Reyhan Öztoprak isimli vatandaşın çağrısını yanıtladı.

Bakan Albayrak, konuya en kısa sürede müdahale edileceğini söylediği Öztoprak'a Enerjisa'nın hizmetlerinden memnun olup olmadığını sordu. Öztoprak'ın, memnun olduğunu belirtmesi üzerine Albayrak, vatandaşın memnuniyeti için ülkenin dört bir yanındaki firmaların çok daha yoğun çalışacağını belirterek, "Vatandaş olarak sizlerin takdirini almak çok önemli. İnşallah en kısa sürede arkadaşlar sorununuza müdahale edecekler. İlgilenmezlerse, ben telefonunuzu aldım. Bakanlıktan bana ulaşabilirsiniz." dedi.

300 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAK

Açılışı gerçekleştirilen çağrı merkezi, mayıs ayında Trabzon'da ELDER'in sektör toplantısında başlayan müşteri memnuniyeti odaklı yeni dönemde açılan ikinci çağrı merkezi olma özelliğini taşıyor. 300 kişinin istihdam edileceği çağrı merkezinde, çağrı cevaplama oranının yüzde 95'e çıkarılması ve müşteri temsilcisine bağlanma süresinin 45 saniyenin altına düşürülmesi hedefleniyor. Merkezde, ayrıca Enerjisa'nın elektrik dağıtım hizmeti verdiği 14 ildeki 20 milyon müşterinin sorunlarına cevap verilecek. Şirketin diğer çağrı merkezi ise Rize'de açılacak. Elektrik dağıtım sektöründe müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesinin artırılmasının amaçlandığı çağrı merkezleri toplamda 9 ilde açılacak. Denizli ve Adana'daki çağrı merkezlerini takiben, Tekirdağ, Kars, Rize, Trabzon, Konya, Şanlıurfa ve Adıyaman'da da çağrı merkezleri açılacak ve açılışlar kasım ayının ortasına kadar devam edecek.

Bakan Berat Albayrak: Altın nesil hain nesil çıktı

ENERJİ BAKANI ALBAYRAK SÖZ VERDİĞİ PROJENİN AÇILIŞINI YAPTI

Bakan Albayrak 9 çağrı merkezini bizzat açacak EPDK'dan çağrı merkezlerine 45 saniye zorunluluğu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.