Pazar 09.10.2016
Son Güncelleme: Pazar 09.10.2016

Elektrikte tüketici kapma yarışı

Serbest tüketici uygulaması, alanını hızla geliştiriyor. Elektrik şirketleri ise yatırımlarını hızlandırarak serbest tüketicileri kendilerine çekme yarışında

Türkiye'de Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenen serbest tüketici limitleri 2016 yılı başında aylık 120 liralık elektrik faturasına denk gelen 3.600 kWh'a indirildi. Bu sayede kendi elektrik tedarikçisini seçebilen abone sayısı eylül ayı sonu itibarıyla 2.5 milyonu geçti. Enerji Piyasaları İşletme A.Ş. (EPİAŞ) verilerine göre, son iki yıl içinde serbest tüketici sayısında büyük artış gözlenirken, bu dönemde 1 milyon 327 bin abone daha sisteme dahil oldu. Serbest tüketici olma hakkı bulunan 2.5 milyon abonenin 1.1 milyonu bu haktan faydalandı. Piyasa oyuncuları ise 2002'den bu yana kademeli olarak düşürülen limitlerin gelecek yıldan itibaren sıfırlanacağını öngörüp yatırımlarını hızlandırdı.
ABONELER BEĞENDİĞİNİ SEÇECEK
CLK Boğaziçi Elektrik Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, serbest tüketici olma yolunda şirketlerin abonelere özel fayda kampanyaları düzenleyip kendilerini tercih ettirmeye çalıştıklarını söyledi. Özelleştirmelerden önce elektrik idaresi ile vatandaşın ilişkisinin sadece 'sayaç okuma ve faturaların ödenmesi' üzerinden seyrettiğini anlatan Gümüşlü, "Serbest tüketici limitinin sıfırlanmasıyla birlikte müşteri kendisine beğendiği hizmeti veren şirketi seçecek" dedi.
14 YILDA BÜYÜK ARTIŞ
Türkiye'de 2002'de yıllık kullanımı 9 milyon kWh ile başlayan serbest tüketici limiti uygulaması aradan geçen 14 yıllık sürede alanını genişletti.
EPDK tarafından 2016'nın limiti 3.6 bin kWh olarak belirlendi. Bu da aylık 120 liralık faturaya denk geliyor.
2009'da Türkiye'de 379 serbest tüketici abone ve bin 789 sayaç bulunuyordu.
419 bin ile İstanbul en fazla serbest tüketicinin bulunduğu il olarak öne çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.