Cumartesi 15.10.2016

10 milyon şirket 100 milyon iş

Yarım trilyon dolarlık iş hacmine ulaşan Alibaba şirketinin patronu Jack Ma, yatırımcılara gönderdiği mektupta 20 yılda 10 milyon kârlı şirket kurup, 100 milyon kişiye iş sağlayacaklarını belirtti

Bu yıl 466 milyar dolarlık hacmine ulaşarak dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden biri haline gelen Alibaba, öyle bir projeye hazırlanıyor ki neredeyse dünyada işsizliği yok edecek. İngilizce öğretmeni iken Alibaba'yı yaratan Jack Ma, 20 yıl içinde 10 milyon kârlı şirket kurmayı ve tam 100 milyon kişiye iş sağlamayı hedefliyor. 2 milyar müşteriye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Ma, hissedarlarına yazdığı yıllık mektubunda şu ana kadar kat ettikleri yolun gelecekteki planlarına göre çok daha kolay bir dönem olduğunu belirtti. Sanayi alanında önümüzdeki 30 yıl boyunca hızlı teknolojik değişimlerin olacağını da belirten Ma, perakendede de trilyon doları aşan bir dönüşüm olacağını belirtti. Geleceğin perakende sektörünün dijital ve fiziki anlamda altyapılarının temellerini yarattıklarını söyleyen Ma, ödeme, bulut teknolojisi, lojistik, big data gibi alanlara yatırım yaptıklarını vurguladı. Daha fazla kâr elde etmek için konvansiyonel dijital pazarlama alanlarına yatırım yapmayacaklarını vurgulayan Ma'nın 1999'da kurduğu şirketin bugünkü piyasa değeri 250 milyar dolara yakın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.