Cumartesi 15.10.2016
Son Güncelleme: Cumartesi 15.10.2016

Türk tahviline talep yağdı

Doları önceki gün 3.11 TL'ye kadar taşıyarak kur üzerinden kriz algısı yaratma çabaları bir kez daha sonuçsuz kaldı. Döviz satışlarını sürdüren yurtiçi yatırımcıların ardından, yurtdışındaki fonlar da Türk tahvillerine talep yağdırarak güven mesajlarını tazeledi. Hazine, 15 Temmuz darbe girişimi ve kredi derecelendirme kuruluşlarının not indirimlerinin ardından dün ilk kez yurtdışında tahvil ihracına çıktı. 10 yıl vadeli dolar cinsi eurobond ihracında yüzde 4.9 olarak beklenen getiri, 4.75'e kadar geriledi. 1.5 milyar dolarlık ihraca 5.5 milyar dolar talep geldi.
5.5 MİLYAR DOLARA ULAŞTI
Ekim 2026 vadeli tahvilin 9 Mart 2016'da gerçekleşen ilk ihracında da 3 kat talep gelirken, getiri yüzde 5 olmuştu. Bu yıl uluslararası piyasalardan en fazla 4.5 milyar olar borçlanma hedefleyen Hazine dünkü ihraçla birlikte 5.5 milyar dolar borçlanmaya imza attı. Öte yandan perşembe günü fiktif işlemlerle 3.10 TL'yi aşarak rekor kıran dolarda da ibre aşağı döndü. Dün yaklaşık 500 milyon dolarlık yabancı girişi oldu. Kur 3.075 TL'ye kadar gerilerken, Borsa İstanbul'da endeks günü yüzde 0.97'lik yükselişle 77 bin 554 seviyesinden tamamlandı. Tahvil-bono piyasasında da faizler 20 baz puan geriledi. Analistler, ekonomide toparlanmanın hızlandığı son çeyrekte yatırımcıların Türkiye'ye ilgisinin güçlendiğine dikkat çekti.
4 KAT TALEP GELDİ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.