Son Güncelleme: Pazar 23.10.2016
Türklere oto satmak Fransızlardan zor
Avrupalı müşterilerin otomobil satın alırken daha planlı hareket ettiğini söyleyen Sinan Özkök, Türklerin ise duygusal olduğunu anlattı
Bizim işimiz değişen şartlara ayak uydurmak, adapte olmaktan geçiyor. Önemli olan şartlar ve çalışma şekilleri değişse de sağduyu ile doğru kararları alabilmek. 6 yılı Fransa'da olmak üzere 22 yıl Fransızlarla çalıştım, 1 yıldır da daha çok Japonların bulunduğu bir ortamdayım. Fransa'da bazı kararları aldıktan sonra bile üzerinde yorum yapabilirken, Japon kültüründe önce çok ince elenip, sık dokunuyor, sonra da karar alındığında her kademede hızla uygulamaya geçiliyor. Ancak karar alma süreci biraz daha zaman alabiliyor, bu da her detayın gözden geçirilmesinden kaynaklanıyor. Her iki kültürde de ortak nokta ise, bizim fazla sevmediğimiz planlı olmak, sadece günü kurtarmak yerine daha uzun vadeli görüşe sahip olmak. Bütün bunların ortasında, birlikte çalıştığım ekibime söylediğim şudur: Biz de Türk kültürünü ortaya koymalıyız, riskleri iyi ölçen, fırsatları görebilen, bunları performansa çevirebilecek yaratıcı çözümleri hızlı bir şekilde devreye alan bir yapımız olmalı. Biz buyuz.
Fransızlar, ya da daha geniş tanımlamayla Avrupalı müşteriler otomobillerini planlı bir şekilde satın alıyorlar. Kredisi bittiğinde yeni bir araç alacağını bilir, ona göre hareket eder, yeniden krediye girmekten çekinmez. Bizde ise ihtiyaçlar daha hızlı değişebiliyor, ekonomik şartlar da maalesef stabiliteye kavuşmadığında tüketici biraz daha çekingen olabiliyor. Türk müşterisi ayrıca aracını sadece ihtiyaç değil, aynı zamanda bir statü göstergesi olarak kullanıyor. Kime otomobil satmak zor sorusuna ise şu cevap uygun olur: Avrupalı tüketiciye rasyonel çözümler sunmak durumdasınız. Bizde ise duygulara da hitap etmeniz gerekir... Bizde biraz daha zor sanki.
İNSAN SEVDİĞİ İŞİ YAPMALI
Futbolcu, şarkıcı, müzisyen, politikacı gibi mesleklere bakar mıydınız? Otomotiv hem keyifli, hem de bir o kadar stresli bir meslek. Özellikle perakende tarafında rakabet ve müşteri beklentileri her geçen gün artıyor, diğer yandan da ekonomik şartlar işimizi zorlaştırıyor. Ancak bizim işimiz bu, devamlı bir yenilik var, devamlı hareket halindeyiz, yeniden dünyaya gelsem de yine bu sektörde olmak isterdim. Hep deriz ya, insan sevdiği işi yapmalı diye, benim sevdiğim iş de bu, otomotiv.
SUV'UN LİDERİYİZ
Bundan 10 yıl önce Türkiye'de ilk kez Qashqai modelimizi pazara sunduğumuzda fırsatı görüyorduk. Türk tüketicisi de bu modelimizi çok beğendi, biz de buna destek olduk ve 10 yıldır bizim öncülüğümüzde gelişen SUV segmentinin tartışmasız lideri konumundayız. SUV segmenti otomobil pazarının yüzde 15'ini oluşturuyor ve payı da giderek artıyor, 3 sene önce bu oran yüzde 11'di. NISSAN bu segmetin lideri konumunda.
YATIRIM İÇİN KUVETLİ PAZAR ŞART
Bunun için şartlar nelerdir? Nissan, Türkiye'ye inanan, ekonomimize güvenen, potansiyelimizin farkında olan bir marka. Bizim bu pazarda göstereceğimiz performans ileride hem Nissan, hem de diğer markalar için katalizör vazifesi görebilir. Kuvvetli bir iç pazar, yüksek teknoloji getiren yatırımcıya uygulanacak teşvikler, Ar-Ge çalışmalarına verilecek destekler ve sağlam bir hukuk sistemi, yeni bir yatırım gelmesi için gerekli unsurlar.
İLK 9 AYDA 20 BİNE YAKLAŞTIK
Ekim 2015'te Nissan Global'in Türkiye'ye gelmesi ile birlikte bu yeni yapının başına geçtim. Amacımız elbette öncelikle bu devir işleminin başarılı bir şekilde gerçekleşmesi idi ve bunu başardık, hatta bölgemizde 2015'in en iyi operasyonu seçildik ve AMI Bölge Başkanı ödülünü kazandık. Bundan sonraki hedefimiz ürün gamımızı zenginleştirmekti. Navara ve Pulsar'ı piyasaya çıkardık. Bunları yaparken de satışlarımı ve pazar payımızı artırmayı amaçladık, geçen seneyi yüzde 34 artış gibi ciddi bir performansla kapattık. Bu seneye de artışla başladık. Ancak yaşanan olaylar neticesinde artışımız yüzde 10 seviyelerinde kalacak. Dokuz ayda 20 bin adede yaklaştık, son 3 ayda bu tempoyu devam ettirmeyi ve önümüzdeki yıllarda da satış adedimizi artırarak ilerlemeyi planlıyoruz.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Bakan Mehmet Şimşek: Ekonomiye güveni en üst seviyeye taşıyacağız! Not artışları devam edecek...
- 2 EMEKLİ PROMOSYON SON DAKİKA: Mayıs ayarı! Banka promosyonu 20.000 TL'ye dayandı
- 3 İşte Türk balıkçılarının 12 yeni hedef ülkesi!
- 4 "Orman Benim" kampanyasında 313 ton atık toplandı
- 5 Çiftçilik yapan vatandaş şok yaşadı! 40 yıl sonra tarlasından hazine çıktı: Yüzbinlerce yıllık...
- 6 Altın gram fiyatı düşüş trendinde! Çeyrek, 22 ayar bilezik ve Cumhuriyet altını 3 Mayıs 2024 kaç TL?
- 7 Türkiye uluslararası yatırım projelerinde Avrupa'da 4. sıraya yükseldi
- 8 İTO Başkanı Avdagiç: Ekonomiye olan güven daha da artacak
- 9 İstanbul-Sivas arası YHT seferleri başladı
- 10 Kredi notu yükseltildi! Uluslararası derecelendirme kuruluşundan Flaş karar: Türkiye ekonomisi güven tazeledi!