Salı 25.10.2016
Son Güncelleme: Salı 25.10.2016

KOBİ’ye yıl bitmeden 3 yeni müjde

Gözü yatırımda olan KOBİ’ler için yıl sonu fırsatları devam ediyor. Rekabetçi Sektörler Programı, Avrupa Birliği fonları ve bakanlıkların hibe fonlarında yeni destekler var. İşte yıl bitmeden finansal rahatlama sağlayacak 3 yeni kaynak...

Türkiye ekonomisinin dinamosu olan KOBİ'lere yıl bitmeden üç müjdeli haber geldi. Şirketleri finansal açıdan rahatlatacak olan bu gelişme özellikle kendi sektöründe teknoloji ağırlıklı yatırım yapmayı isteyen firmalara yakından ilgilendiriyor. Rekabetçi Sektörler Programı, Avrupa Birliği fonları ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın hibe fonlarında yeni fırsatlar var. İşte yıl bitmeden yatırımlarda finansal rahatlama sağlayacak 3 yeni kaynak...
1-REKABETÇİ FİRMALARA 405 MİLYONLUK KAYNAK
Rekabetçi Sektörler Programı'nın Türkiye'nin 81 ilini kapsayacak yeni dönemi başladı. İmalat sanayisinde dönüşüm, hizmetler ve yaratıcı endüstriler, Ar-Ge ve yenilikçilik, teknoloji transferi ve ticarileşme ekseninde geliştirilecek projeler için 405 milyon euro kaynak oluşturuldu. Bu kapsamda, 2016 yılının sonunda teklif çağrısı yapılarak desteklenecek projelerin seçimi başlayacak. Programın yeni döneminde, sanayide verimliliğin artırılması hedefleniyor.
2-TEKNOLOJİ YATIRIMCISINA ÖZEL HİBE DESTEĞİ VAR
Teknogirişim sermaye destekleri çok kapsamlı fırsatlar sunuyor. Destekler üniversite ve yüksek lisans öğrencilerini kapsıyor. Hâlihazırda uygulanan programla, tekno girişimcilere iş fikirlerinin ticarileşmesi için eğitim, iş rehberi ve 100 bin lira sermaye desteği veriliyor. 2016'nın ikinci yarısından itibaren bazı bölgelerde laboratuvar desteği de geldi. Bugüne kadar bin 800'den fazla girişimci bu fırsattan yararlandı. Desteklerden yararlanmak için hâlâ fırsatınız var.
3-AB FONLARINDA SON DÜZLÜĞE GİRİLDİ
Avrupa Birliği destek programları, Türkiye'deki KOBİ'ler için de oldukça önemli konular içeriyor. Yeni dönem fonlar KOBİ'ler için 2016 sonuna kadar 2 milyar euroluk desteği kapsıyor. Ayrıca bu ay açılan Yenilikçilik Çerçeve Programı ile Avrupa Yenilikçilik ve Teknoloji Enstitüsü programları 'Araştırma ve inovasyon' projelerini bekliyor. Uzmanlara göre Türk KOBİ'lerinin bu kaynaklardan 1 milyar eurodan fazla destek alması mümkün.
- KOBİ TURU -
MESLEKİ EĞİTİMDE BURS MİKTARI ARTTI
Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS), geçtiğimiz eğitim yılında başlattığı MESS Mesleki Eğitim Bursu'nu alanında Türkiye'nin en büyük burs programına dönüştürdü. Karşılıksız burstan 2016-2017 eğitim yılında 2 bin 500 öğrenciye faydalanma imkânı sunuldu. Böylelikle geçtiğimiz eğitim yılına göre burs alabilecek öğrenci sayısı 2.5 kat artırıldı. Burs kapsamında öğrenci başına verilecek toplam burs tutarı yıllık 2.000 TL'ye kadar ulaşıyor. MESS Mesleki Eğitim Bursu, MESS üyesi işyerlerinde çalışanların lise düzeyinde ve metal işkoluna yönelik bölümlerde mesleki eğitim gören çocuklarına veriliyor.
KEBAP EVİ KÖRFEZ SEFERİNE ÇIKIYOR
2010 yılında 3 şubeli Bursa Kebap Evi'nin imalat ve isim hakkını satın alan Cem ve Caner Helvacı kardeşler bir başarı öyküsü yazdı. Hızla yeniden yapılanan markanın bugün 8'i Helvacı Grup'a ait, diğerleri franchise, yaklaşık 65 şubesi bulunuyor. Bursa'nın meşhur kebabı iskenderi lezzet ve kalite standardından ödün vermeden ülkemize ve Avrupa'ya tanıtmak amacı ile hayata geçen Bursa Kebap Evi'ni restoran zincirine dönüştüren Cem ve Caner Helvacı, 81 ilde faaliyet göstermeyi amaçlıyor. Ayrıca marka, Suudi Arabistan'da da franchise vererek, yıl sonuna kadar 80 şubeye ulaşmayı hedefliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.