Pazartesi 31.10.2016 00:00

Bankacılık sektörünün net karında büyük artış

Bankacılık sektörünün 2016 yılı Ocak-Eylül döneminde net karı yüzde 54,8 artışla 29,04 milyar TL olarak gerçekleşti.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu(BDDK), 'Türkiye Bankacılık Sektörü' raporunu yayınladı. Buna göre, 2015 yılının ilk 9 ayında 18 milyar 755,3 milyon TL olan net kar, bu yıl aynı dönemde 29 milyar 38,03 milyon TL'ye çıktı.
Bankaların toplam aktifleri 2 trilyon 533,7 milyar TL'ye geldi. Bir önceki ay sonunda aktifler 2 trilyon 507,4 milyar TL seviyesindeydi.
Bankacılık sektörü kredileri 1 trilyon 589,9 milyar TL'den 1 trilyon 609,8 milyar TL'ye çıktı.
Bankaların sermaye yeterliliği standart rasyosu yüzde 16,00 olurken,çekirdek sermaye yeterliliği rasyosu yüzde 13,76 olarak gerçekleşti. Birönceki ay standart rasyo yüzde 16,03, çekirdek rasyo yüzde 13,80 olarak açıklanmıştı.
Aynı dönemde bankaların özkaynakları 292,8 milyar TL'den 290,7 milyar TL'ye yükseldi.
Bankaların yurt içi şube sayısı aynı dönemde 11 bin 843 olurken, yurt dışı şube sayısı 83 olarak açıklandı. Bir önceki dönemde yurt içi şube sayısı 11 bin 845, yurt dışı şube sayısı 84 olmuştu.
Bankacılık sisteminin yurt içi personel sayısı 211 bin 292'den 210 bin 905'e indi.
Sorunlu kredilerin oranını gösteren takipteki brüt alacakların toplam nakdi kredilere oranı yüzde 3,36'dan yüzde 3,31'e geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.