Salı 08.11.2016

Enerjide tasarruf için dijital dönüşüm

Enerjide tasarruf için harekete geçen iklimlendirme sektörü, dijital dönüşüm atağına geçti. DemirDöküm CEO’su Busch, “Akıllı yazılım geliştirebilen şirketler sektörde liderliğe oynar” dedi

Enerji tasarrufunu gündemine alan iklimlendirme sektörü, dijital bir dönüşüme girdi. Bu doğrultuda sektörün öncü oyuncularından biri olan DemirDöküm, dijital atağa geçti. DemirDöküm CEO'su Dr. Axel Busch, şirketin üretimle eş zamanlı geleceğe yatırım yaptığını söyledi. Büyük veriyi doğru okuyabilen, tüketiciler için akıllı yazılım geliştirebilen şirketlerin sektörde liderliğe oynayacağını belirten Busch, 'DemirDöküm mevcut ve yenilikçi ürün gamının yanı sıra 50'yi aşkın Ar-Ge ekibiyle sektörün dijital dönüşümü için çalışıyor" dedi.
NESNELERİN İNTERNETİ
Önümüzdeki yakın yıllarda yüz milyarlarca makinenin birbirleriyle iletişimde olup, veri üreteceğini vurgulayan Busch, "Nesnelerin interneti döneminin konuşulduğu günümüzde, şimdiden 10 yıl sonrası için çalışmayan, büyük veriyi okuyup yorumlayamayan şirketler kısa süre içinde lider olsalar dahi müşterilerini kaybedecek. Bu noktada sektörel işbirliklerinin, rakiplerle paylaşıma açık olanlar yarışı bir adım önde götürecek" diye konuştu. Akıllı şehir, akıllı ev hatta akıllı enerji-şebeke döneminin yaşandığını belirten Busch, "1.5-2 yıldır dünyada olduğu gibi Türkiye'de de önemli bir dijital dönüşüm gerçekleşti. Cihazlar sadece açma-kapama ya da ısıyı artırıp azaltmak için kullanılırdı. Şimdi tüketici ne kadar elektrik, doğal gaz kullandığını, bunu hangi zaman diliminde tükettiğini veya doğru tarifede olup olmadığını sorguluyor. Dolayısı ile bu bilgilerin en kolay ve hızlı yoldan paylaşan, tüketiciye konforu sağlayanlar pazar payını hızla artırabilecek" dedi. Büyük verinin, bilginin tüm sektör ve şirketler için hayati önem taşıdığına dikkat çeken Axel Busch, "Bugün tüketiciler teknik terimlerle, kullanım kitapçığıyla veya kurulumla zaman kaybetmeksizin sahip olduğu cihazı en kolay şekilde kullanmak istiyor. Bu nedenle sektörümüzün akıllı ev çözümlerini veya müşteri ara yüzlerini onların beklentileri doğrultusunda, geri dönüşlerini veya büyük veriyi yöneterek isteklerini karşılamaları gerekiyor" şeklinde konuştu. Şirketin 2 yıldır dijital dönüşüm çalışmaları yaptığını aktaran Busch, bu doğrultuda müşteri beklentilerini kendi kendine öğrenen yeni nesil akıllı oda termostatı Migo'yu ürettiklerini aktardı.
UZAKTAN ERİŞİM İMKâNI
Migo ile kullanıcılar kombilerini istedikleri yerde, istediği gibi kontrol edebileceğini aktaran Busch, "Apple ve Android işletim sistemine sahip akıllı telefonlarla uzaktan erişilebilen Migo ile birden fazla cihazın kontrolünü gerçekleştirilebilecek. Uygulama sayesinde kullanıcılar ister oda sıcaklığına, ister su sıcaklığına anlık olarak müdahale edebilecek" dedi. Busch, ürünün zamanlayıcı programları ve tüketim izleme gibi özellikleri bulunduğunu da kaydetti.
HAVA TAHMİNİ ALABİLİYOR
Migo'nun evin ısı davranışını belirlemek amacıyla internetten aldığı hava tahmin bilgilerinin yanı sıra daha önce kaydedilen tüm verileri kullanabildiğini belirten Busch, "Ürün, çalıştırıldıktan iki hafta sonra e-bus iletişimi sayesinde doğru zamanda doğru ayara ulaşmak için kombinin ne zaman ve hangi sıcaklıkta çalıştırılacağını belirleyebiliyor" şeklinde konuştu.
GEREKSİZ ENERJİ TÜKETİMİNİ ENGELLİYOR
Ortam sıcaklığına otomatik müdahale eden Migo, gereksiz enerji tüketiminin de önüne geçerek bütçeye katkı sağlıyor. Haftalık ve günlük zaman programlarının yer aldığı ürün üzerinden arıza mesajları da görüntülenebiliyor. Ürün ayrıca çalıştırıldıktan iki hafta sonra akıllı programlanabilme özelliği sayesinde doğru zamanda, doğru ayara ulaşmak için kombinin ne zaman ve hangi sıcaklıkta çalıştırılacağını belirleyebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.